به گزارش ایرنا دکتر رسول انتظار مهدی روز چهارشنبه در نشست تخصصی نحوه اطلاع رسانی ادغام برنامه مراقبت از بیماری های غیرواگیر در نظام شبکه و ارزیابی سلامت در محل معاونت بهداشتی این دانشگاه افزود: در این سامانه گروه هدف شامل افراد 30 تا 70 ساله از خدمات رایگان بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه امسال اطلاعات 500 هزار نفر از مردم استان خطرسنجی و در سامانه سیب ثبت می شود، گفت: نظام مراقبت بیماری غیرواگیر در نظام شبکه بهداشت و درمان این استان انجام شده است و هم اکنون آماده برنامه ریزی برای دعوت از مردم برای دریافت خدمات هستیم.
وی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت پاسخگوی نیازها و توزیع عادلانه امکانات است و در این راستا شاهد توزیع خدمات بخش سلامت به صورت یکنواخت و دسترسی به خدمات به صورت متوازن هستیم.
دکتر انتظار مهدی اضافه کرد: در طرح تحول نظام سلامت، شهروندان استان شاهد بهبود وضعیت فضاهای فیزیکی ساختمان های بهداشتی و درمانی، بهبود دسترسی به خدمات، بازنگری تشکیلات و افزایش نیروی انسانی هستند.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت امروز شاهد ادغام نظام مراقبت بیماری غیرواگیر در استان هستیم، یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت در استان به خوبی اجرا شده است.
به گفته وی امروزه سرطان افزایش ذاتی و متناسب با توسعه یافتگی دارد و در کشورهای توسعه یافته میزان سرطان 200 در یکهزار نفر جمعیت و در ایران، 108 در یکهزار نفر جمعیت است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی بیش از 65 درصد سرطان ها را قابل پیشگیری عنوان کرد و گفت: با مداخله در این زمینه بیماری سرطان قابل پیشگیری است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی آذربایجان غربی نیز با حضور در این نشست بر ایجاد ارتباط موثر بین رابطان حوزه بهداشت و درمان با رابطان خبرگزاری ایرنا در مناطق مختتلف این استان تاکید کرد.
علیرضا فولادی اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیش از 82 سال سابقه کار، کارنامه درخشانی در وقایع مختلف از جمله دفاع مقدس و خبررسانی حقیقت محور دارد دارد و روز به روز شاهد گسترش فعالیت های این خبرگزاری در داخل و خارج از مرزهای کشور هستیم.
وی مطالبه گری مسئولان شبکه های بهداشت و درمان از خبرنگاران ایرنا برای تولید محتوای اثرگذار را خواستار شد و افزود: پیچیدگی های مربوط به بخش بهداشت و درمان باید در میان خبرنگاران رمزگشایی و برای عموم قابل فهم شود.
رئیس شورای روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه یک کشور نیز در این نشست تخصصی اظهار کرد: افزایش سطح تعامل و ارتباط گیری رابطان خبری دانشگاه علوم پزشکی با خبرنگاران ایرنا موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.
علی افشانی با بیان اینکه هفته سلامت از یک اردیبهشت ماه آغاز و تا هفت اردیبهشت ادامه می یابد، اظهار کرد: ستاد گرامیداشت هفته سلامت اقدام به برگزاری ویژه برنامه های متنوعی کرده است و در این راستا شاهد برگزاری برنامه های اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی نیز خواهیم بود.
به گزارش ایرنا اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم تحولات اساسی در نظام سلامت کشور ایجاد کرده که نتیجه آن براساس نظرسنجی ها رضایت مردم از خدمات درمانی بوده است؛ ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت نیز به عنوان بخشی از این طرح تدبیری کارگشا برای ارائه خدمات پیشرفته سلامت محسوب می شود.
دولت یازدهم تامین سلامت را جزو مهمترین وظایف حکومت در کنار امنیت دانسته و خدمات گسترده ای را در این زمینه با طرح تحول سلامت ارائه کرده است.
در این میان یکپارچه سازی اطلاعات سلامت امکان ارائه خدمات بهتر بهداشتی - درمانی و مدیریت بهتر نظام سلامت کشور را فراهم می‌ سازد و پرونده الکترونیکی سلامت، تدبیری کارگشا برای ایجاد بستر لازم به منظور ارائه خدمات پیشرفته سلامت الکترونیکی به مردم و نظارت بر کیفیت ارائه اینگونه خدمات محسوب می شود.
نشست تخصصی کارشناسان آموزش و روابط عمومی مراکز بهداشت آذربایجان غربی به مدت یک روز و با حضور کارشناسان آموزش و ارتقا سلامت، بیماری های غیر واگیر و مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه این دانشگاه در ارومیه برگزار شد.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.