شهلا تاجفر روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان منطقه آزاد ماکو افزود: این نمایشگاه از 20 تا 23 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور بانوان کارآفرین و برتر استان در محل نمایشگاههای بین المللی منطقه آزاد ماکو در بخش های صنایع دستی، محصولات دامی روستائیان و عشایر و فرش دستباف برگزار می شود .
وی اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی دستاوردهای بانوان استان به کشورهای همجوار، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری تحصیلکرده های زن دانشگاهی، توانمندسازی خانواده ها، استفاده از مزیت مرزها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری، کمک به معیشت خانواده ها و جذب گردشگر است.
وی اضافه کرد: همچنین در طول برگزاری نمایشگاه جهت ارائه خدمات مشاوره رایگان به بانوان در زمینه های اخذ مجوز، استفاده از تسهیلات، برندسازی محصولات و بازاریابی مرکز مشاوره راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: در صددهستیم این نمایشگاه را در سه کشور همسایه خارجی نیز برگزار کنیم.
تاجفر با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو در توسعه اشتغال، تولید و رفع بیکاری گفت: باید تمامی توان خود را در استفاده از این ظرفیت به کار گیریم.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری آذربایحان غربی گفت: این نمایشگاه طبق فرمایشات رهبری و با پیوند علم و تولید برپا می شود و به دنبال برندسازی محصولات تولیدی بانوان استان هستیم.
وی اضافه کرد: امسال با رایزنی های انجام شده با میراث فرهنگی آذربایجان غربی نمایشگاه دایمی محصولات بانوان در ارومیه را راه اندازی خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: عامل اصلی بروز آسیب های اجتماعی در جامعه بیکاری نسل جوان است و با برنامه ریزی برای کنترل بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه زنان و فراهم کردن زمینه های شغلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار یا جویای اشتغال و دختران فارغ التحصیل دانشگاهی می توان به ریشه کنی بسیاری از آسیب ها امیدوار بود.
تاجفر گفت: انتظار ما در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، راه اندازی آموزش های مهارت آفرینی و کارآفرینی با محوریت ایجاد کسب و کار پایدار و بازار محور می باشد و امیدواریم با تلاش مسئولان و استقبال مردم گام های اساسی و بلند مدت در این زمینه برداشته شود .
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140کیلومتر است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.