حجت الاسلام سید مهدی قریشی روز دوشنبه در نشست شورای اداری و آئین تودیع و معارفه ائمه جمعه قبلی و جدید شهرستان تکاب اظهار کرد: ولادت شخصیت عظیم الشان امیرالمومنین (ع) در خانه کعبه نشان از مقام والا و بی نظیر بودن مقام این امام همام در نزد خداوند دارد.
وی با اشاره به شخصیت نمونه و کامل بودن امام علی (ع) به عنوان شایسته ترین انسان، افزود: امام علی(ع) نمونه و الگوی یک پدر کامل برای مسلمانان است.
حجت الاسلام قریشی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقش و اهمیت بالای نماز جمعه در جوامع اسلامی، بیان کرد: مسئولان برای گسترش و با شکوه برگزار شدن آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه بیش از پیش تلاش کنند چون نماز جمعه نماد وحدت مسلمانان است.
وی با برشمردن اهمیت نماز جمعه در نظام اسلامی افزود: تعابیری که در قرآن کریم در زمینه تاکید بر اهمیت نماز جمعه بکار رفته در مورد هیچ عملی در اسلام استفاده نشده است.
وی اظهار کرد: مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان ها باید زمینه شرکت گسترده مردم در نماز جمعه را فراهم کنند، اقامه با شکوه نماز جمعه موجب تحکیم و گسترش آموزه های دینی در جامعه می شود.
حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری با شکوه نماز جمعه حفظ و تقویت می شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب نیز در این نشست با تبریک سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) گفت: همه باید برای شکوفایی و رونق نماز جمعه به عنوان میعادگاه مسلمانان تلاش کنیم.
ایرج ثقفی افزود: امید است بتوانیم با همت مسئولان و کمک امام جمعه جدید گام های مهم و موثری به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی و توسعه شهرستان تکاب برداریم.
وی با اشاره به لزوم تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای وحدت در جامعه اظهار کرد: برای تحقق توسعه شهرستان، اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان امری ضروری است.
به گزارش ایرنا، در این نشست حجت الاسلام عیسی برادری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان تکاب معرفی و از خدمات حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه پیشین این شهرستان قدردانی شد.
امام جمعه پیشین شهرستان تکاب 2 ماه قبل به عنوان امام جمعه شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی منصوب شد.
حجت الاسلام برادری متولد سال 1359 بوده و پیش از این به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ارومیه مشغول به کار بود.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.