به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در یادواره 68 روحانی شهید این استان که در مسجد جامع سلماس برگزار شد، افزود: خداوند متعال ارزش قلم روحانی و عالم را بالاتر از خون شهدا می داند زیرا ماندگاری راه شهدا در نتیجه قلم علماست.
وی خاطر نشان کرد: مرام و مسلک جهاد و شهادت در کنار تحصیل علوم حوزوی برای طلاب ضروری است و در واقع شهادت در رکاب حضرت ولی عصر (عج) شایسته سربازان امام زمان یعنی طلاب و روحانیان است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جایگاه رفیع شهدا اضافه کرد: شهدا جایگاه والایی دارند و خداوند ارزش ویژه ای برای شهدا قائل است.
وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم تا به شهدا ارزش و احترام بگذاریم و به آرمان های آنان وفادار باشیم و این کوچکترین کاری است که ما می توانیم برای شهیدان انجام دهیم.
وی تصریح کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس بالغ بر چهار هزار و 300 شهید را در راه اسلام تقدیم کرد و بیش از 29 هزار طلبه از جمعیت 45 هزار نفری حوزه های علمیه کشور، در جنگ تحمیلی حضور یافتند که این امر برگ زرینی از لوح افتخارات جامعه روحانیت کشور است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا(س) با تمام وجود در دفاع از امامت، بزرگترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام است، تلاش کرد.
وی ادامه داد: حضرت زهرا در این مسیر جان خود را گذاشت و همه ما باید از ویژگی های اخلاقی و خصوصیات بارز این بانوی بزرگ اسلام درس بگیریم و آن را در تمام عرصه های زندگی و آموزه های دینی خود الگو قرار دهیم.
وی تصریح کرد: آن بانوی گرامی اسلام فقط اسوه فاضله زنان نبود بلکه شعاع نور وجودش در هدایت جامعه فراتر از اینها بوده است و وی با تربیت فاطمی فرزندانش، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داد.
وی اضافه کرد: مادران جامعه اسلامی باید با تکیه بر سبک زندگی اسلامی و الگو قرار دادن زندگانی حضرت زهرا (س) به عنوان بانو و مادر نمونه در برابر هجمه های خطرناک و ضد فرهنگی نظام سلطه برای فروپاشی خانواده ها اهتمام بیشتری انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه را مهمترین ابزار مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و افزود: در تمام جوامع بشری ارزش هایی وجود دارد که بنیان فرهنگ آن جامعه را شکل می دهد و در انقلاب اسلامی نیز برپایی یادواره های شهدا یکی راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس و تبیین و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت محسوب می شود.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم با تجلیل از خانواده شهدای روحانی از کتاب 'ستارگان هدایت' که در برگیرنده خاطرات و زندگینامه 16 شهید روحانی سلماس است، رونمایی شد.
آذربایجان غربی با 86 شهید روحانی پرچمدار دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی است.
7156/ 3072 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.