حسین فروزان روز چهارشنبه پس از امضا و تبادل قرارداد بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت هواپیمایی سپهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام روزانه پروازها بین شهرستان ماکو و شهرهای مهمی نظیر ارومیه و تهران، نخستین گام این منطقه در راستای توسعه و پیشرفت با محوریت کاهش زمان سفر است.
وی، نبود شرکت مستقل هواپیمایی در آذربایجان غربی را یکی از مهمترین مشکلات صنعت هوایی این منطقه برشمرد و اضافه کرد: به همین دلیل تعداد پروازها از این استان کم و قیمت پروازها بسیار زیاد است و باید برای بهبود این روند، زمینه راه اندازی یک شرکت هواپیمایی با همکاری همه بخش های استان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این فرودگاه با هدف تسریع در ارائه خدمات تاثیرگذار در سطوح داخلی و بین‌المللی، ایجاد دسترسی به حمل و نقل هوایی و توسعه ارتباطات اقتصادی داخلی و بین‌المللی از خرداد سال 93 آغاز شده است، اظهار کرد: با بهره برداری از این فرودگاه، اقتصاد منطقه آزاد ماکو رونق می گیرد و بسترهای لازم برای توسعه این منطقه فراهم می‌شود.
به گفته وی منطقه آزاد ماکو با برخورداری از بزرگترین مرز زمینی کشور/ مرز بازرگان/ ظرفیت بزرگی برای آذربایجان غربی و کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در شرایط اقتصادی امروز کشور به عنوان یک الگوی توسعه مطرح شود.
وی ادامه داد: این فرودگاه با 400 هکتار مساحت و با صرف بیش از 600 میلیارد ریال هزینه احداث شده و برای تکمیل آن نیز همان میزان اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093**خبرنگار: حمید قاسمی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.