راه آهن خراسان روز پنجشنبه به نقل از میرحسن موسوی در مراسم بهره برداری هفت طرح عمرانی در دو ایستگاه راه آهن خراسان رضوی گزارش داد: متوسط سن ناوگان مسافری ریلی ایران امسال به 30 سال و در مسیر خراسان به 24 سال رسید.
وی افزود: ارتقاء کیفیت در بخش راهبری و تجهیز قطارها شامل تهیه لوازم رفاهی مانند نوکردن پتوها و ملحفه ها جهت ارائه خدمات بهتر و همچنین لوازم صوتی تصویری و رفتار مناسب با میهمانان و مسافران انجام شده است.
معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین ظرف سه سال اخیر به منظور بهبود خدمات کار ساخت، بازسازی و بهسازی ساختمانها و سالنهای مسافری، نمازخانه ها، سکوها و تجهیزات ایستگاههای راه آهن با اعتبار 2 هزارمیلیارد ریال در دستور کار راه آهن قرار گرفت.
وی گفت: در این چارچوب امسال ساخت 27 نمازخانه در سراسر شبکه حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 10 باب از این نمازخانه ها به بهره برداری رسیده اند.
موسوی افزود: 12 باب از این نمازخانه ها در مسیر راه آهن تهران - مشهد قرار دارد. پنج باب آن مربوط به راه آهن خراسان بوده که تا این لحظه سه مورد آنها به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات مدیره راه آهن جهموری اسلامی ایران و در راستای ارتقاء خدمات رسانی به زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) 350 واگن مسافربری بالای 40 سال سن از رده خارج شد و با برنامه ریزی انجام شده تا انتهای سال 96 واگنهای بالای 30 سال سن مورد بازسازی قرار می گیرند.
هزار و ۴۰۰ کیلومتر معادل ۱۴ درصد از مجموع 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی ایران در خراسان رضوی قرار دارد. خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را نیز به خود اختصاص داده است. بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافر در شبکه راه آهن ایران مربوط به خراسان رضوی است که در ایام پیک تابستان و نوروز این سهم به حدود 50 تا 54 درصد جا به جایی ناوگان ریلی می رسد.
3221/1858**خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.