جمال خسروی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت و رقابت پذیری تولید باید در دستور کار قرار گیرد چرا که یکی از عوامل موثر در تغییر الگوی مصرف تحریک تقاضای بازار با فرهنگ سازی به سمت خرید کالای ایرانی است.
وی افزود: برای حمایت از تولید داخلی و توجه به کارگاه های تولیدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان تشکیل شده و به این منظور اعطای تسهیلات و رونق تولید از ماموریت های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده که ثمره این تسهیلات تحرک صنعت و اشتغالزایی بوده است.
خسروی ادامه داد: بر اساس تدبیر حکیمانه و دوراندیشی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آنها و بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی در دستور کار دولت در شهرستان قرار گرفت.
خسروی افزود: رفع موانع مربوط به اشتغال و بررسی مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی در رابطه با دستگاه های اجرایی، اولویت اول کار اجرایی شهرستان در2 سال گذشته بوده و بر همین اساس کارگروه رفع موانع تولید از اردیبهشت سال گذشته بنا بر مصوبه هیات وزیران در سطح شهرستان آغاز به کار کرد.
فرماندار بوکان اظهار کرد: واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تا پایان شهریور ماه امسال فرصت داشتند تا در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند که با پایان فرصت دریافت تسهیلات حدود 50 واحد در کارگروه استانی مورد تائید قرار گرفته و به بانک های عامل ارجاع داده شدند که تاکنون حدود 105 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید دریافت کرده اند.
وی بیان کرد: به منظور حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی به ادارات ابلاغ شده که از خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی به جد خودداری کنند و به این منظور فهرستی از واحدهای تولیدی شهرستان به تمام ادارات ارسال شده است.
خسروی گفت: برای توانمند سازی نیروی فعال در صنایع تلاش شده که به صورت مکرر هر سه ماه یک بار کلاس های آموزشی در شهرک صنعتی برگزار شود که پیگیری ها و هماهنگی های لازم در این مورد همواره به وسیله این فرمانداری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تبلیغ خرید کالای ایرانی نیازمند به فرهنگ سازی است و این موضوع متوجه سایر دستگاه های مرتبط با این عرصه شامل شهرداری ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها است که در این رابطه مردم را آگاه کنند.
فرماندار بوکان اضافه کرد: برای ترویج مصرف کالای ایرانی باید در کتب درسی مدارس موضوع حمایت از تولیدات داخلی که از الزامات مهم برنامه اقتصاد مقاومتی به شمار می رود گنجانده شود تا ترویج فرهنگ کالای ایرانی از پایه اصلاح و در جامعه نهادینه شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در هفته های گذشته، همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، آغاز کرده است.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093/7510**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.