به گزارش ایرنا تقی کهوریان روز سه شنبه در جلسه شورای فنی آذربایجان غربی افزود: برخی از دستگاه های اجرایی فاقد بدنه فنی است و باید در اجرای طرح های عمرانی در این ادارات، این نهادها به عنوان دستگاه های بهره بردار در نظر گرفته شده و دستگاه های مجری، نهاد دیگری باشد.
وی اضافه کرد: این امر می تواند در جلسه شورای فنی مورد بررسی قرار گیرد و با تصویب اعضای این شورا، اقدامات بعدی در تبادل موافقت نامه ها اجرایی شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ضعف اجرایی در برخی از دستگاه های آذربایجان غربی مشاهده می شود و باید جایگزینی لازم در خصوص اداره مجری صورت گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: این امر می تواند در خصوص مدیریت شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت نیز لحاظ شود و پس از تصویب اهلیت، اجرای طرح ها در اختیار شهرداری ها یا دیگر نهادهای مجری قرار گیرد.
در این جلسه در خصوص طرح های اجرایی شهرستان چالدران و مشکلات اجرایی این طرح ها بحث و بررسی شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 42 شهر دارد که از این تعداد تنها هشت شهر دارای بیش از 50 هزار نفر جمعیت است و 32 شهر کمتر از این میزان جمعیت دارد.
در برخی از شهرهای کوچک با اجرای طرح توسط شهرداری ها و برخی دستگاه های اجرایی، این طرح ها به مدت زیاد ناتمام باقی می ماند و هزینه های زیادی از این طریق برای دولت و دستگاه های اجرایی ایجاد می شود.
شورای فنی بالاترین مرجع برای رسیدگی به وضعیت طرح های نیمه تمام و اجرا شده در هر استان است.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.