سامرند مرزنگ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موادغذایی کشف شده غیرقابل مصرف و غیربهداشتی بوده و در راستای اجرای طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در طی بازدید از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی کشف شده است.
وی بیان کرد: مواد غذایی کشف شده دارای بیش از 50 میلیون ریال ارزش ریالی است و به زودی با کسب مجوز از مراجع قضایی امحاء می شود.
وی اظهار کرد: 11 اکیپ شبکه بهداشت و درمان مهاباد شامل 22 نفر از ابتدای آغاز طرح بسیج نوروزی تاکنون یکهزار و 800 نفر ساعت،از مراکز عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان بازدید کرده اند.
وی بیان کرد: این گشت ها و بازرسی ها در قالب گشت های مشترک با ادارات فرمانداری، اصناف، دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، گردشگری، شهرداری، نیروی انتظامی صورت گرفته است.
مرزنگ افزود: بیش از 2 هزار مورد کلرسنجی و افزون بر 400 مورد آزمایش آب شهری از نظر کدورت، انجام بیش از یکهزار و 800 مورد بازرسی از اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن بین راهی و جایگاه های عرضه سوخت و غار آبی سهولان و پارک ها و اماکن تفریحی نیز از آغاز اجرای طرح تاکنون انجام شده است.
وی گفت: انجام 20 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و به خصوص از نان و نمک در مراکز عرضه، معرفی 15 نفر از متصدیان مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی به مراجع قضایی به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی نیز در طول اسفند ماه انجام شد.
وی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط 9 گانه بسته بندی شده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای 190 یا شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محیط مهاباد تماس بگیرند و موارد تخلف را اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا مشخصات 9 گانه مواد سالم غذایی از جمله وزن، تاریخ تولید، انقضا، علامت تجاری، علامت استاندارد ایران، شماره ساخت، شماره بهره برداری است.
مواد غذایی فاسد تهدیدی برای سلامتی شهروندان محسوب می شود و ممکن است بیماری هایی از قبیل سرطان معده و مسمومیت ها را در پی داشته باشد.
طرح بسیج سلامت نورزی در آذربایجان غربی از اول اسفند تا 15 فروردین 96 در راستای تامین بهداشت مواد غذایی و مدیریت بهینه توزیع مواد غذایی بهداشتی اجرا می شود.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.