به گزارش ایرنا، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در این گردهمایی گفت: حقوق شهروندی باید به گفتمان ملی تبدیل شود و اصحاب رسانه باید برای بسترسازی تحقق این مهم وارد میدان شوند.
هوشنگ عطاپور اظهارکرد: برگزاری این نشست بعد از رونمایی منشور حقوق شهروندی در سطح کشور بسیار حایز اهمیت و پرداخت اصحاب رسانه به آن لازم و بسیار با ارزش است.
وی افزود: همه باید تلاش کنند حقوق شهروندی به گفتمان ملی تبدیل شود و در این راستا باید اصحاب رسانه در مسیر اطلاع رسانی به مردم گام بردارند تا بتوان به این حوزه ورود کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: : حوزه روابط عمومی نیز باید با رسانه‌ها تعامل عمیقی داشته باشد تا بر اساس این تعامل بتوانیم تبیین درستی از حقوق شهروندی در سطح شهروندی داشته باشیم و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها می تواند نقش موثری می‌تواند داشته باشد.
وی بیان کرد: حقوق شهروندی یکی از آرمان‌های ملی تاریخی مردم ایران است چنان که بیش از 200 سال پیش، چنین موضوعی نخست در زمان حکومت مشروطه صورت گرفت و در زمان انقلاب اسلامی ایران نیز مردم به دنبال تغییر از نظام ارباب رعیتی به نظام مردمسالاری دینی بودند.
عطاپور اضافه کرد: حقوق شهروندی برگرفته از فصل سوم قانون اساسی است و همگان یقین داریم قانون اساسی ما برگرفته از قرآن، آموزه‌های دینی و روایت‌های صدر اسلام است، هیچ تضادی بین جناح ها در این ارتباط وجود ندارد و همه باید تلاش کنند این موضوع در این دولت و دولت‌های دیگر تثبیت شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: روباید تلاش شود حقوق شهروندی در سطح عمومی محقق شود و برگزاری این همایش‌ها و جلسات می‌تواند در جاری کردن حقوق شهروندی به مسئولان و اصحاب رسانه کمک به سزایی کند.
به گزارش ایرنا، گردهمایی رسانه و حقوق شهروندی با هدف نهادینه سازی حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها روز دوشنبه 23 اسفند ماه جاری در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی دوساعته و تجلیل از رسانه‌ها، اعم از مکتوب و مجازی که در یک سال گذشته بیشترین مطالب را به حقوق شهروندی اختصاص داده‌اند، از برنامه های جنبی این همایش بود.
خبرنگار: شهین غریب بیدادرس**انتشاردهنده: علیرضا فولادی
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.