مدیر مرکز بهداشت ارومیه از شناسایی 19 هزار بیمار مبتلا به فشار خون در روستاهای ارومیه خبر داد.     

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علی صدقیانی فر اظهار کرد: 19 هزار بیمار مبتلا به فشار خون درروستاهای ارومیه شناسایی و هم اکنون تحت کنترل پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه در این راستا افراد از نظر ابتلا به بیماری های غیر واگیر که در جامعه افزایش یافته است مورد بررسی قرار می گیرند، تصریح کرد: فشار خون بالا و دیابت از جمله این بیماری ها هستند.

وی با بیان اینکه امروزه بیماری های واگیردار جای خود را به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی داده است،  تصریح کرد: علاوه بر این، ۹هزار نفر بیمار مبتلا به دیابت در ارومیه شناسایی شده اند که بیماری آنها تحت کنترل است.

مدیر مرکز بهداشت ارومیه با بیان اینکه 250 مورد فرآیند و ماموریت اصلی خدمت تعریف شده در مرکز بهداشت ارومیه داریم، ادامه داد: واکسیناسیون کودکان، مراقبت و پایش رشد، مراقبت پیش از ازدواج، ارائه آزمایش های حین ازدواج، مراقبت از مادران باردار، مراقبت از مادران در دوره شیردهی، رصد سوء تغذیه کودکان، نظارت بر اماکن ارائه مواد غذایی از نظر رعایت بهداشت، تب مالت، جذام، سرخچه، و بیماری های نوپدید از جمله این اقدامات است.

صدقیانی فر با بیان اینکه عمده تلاش خود را برای آموزش هر چه بیشتر مردم و آگاه سازی آنها به کار بسته ایم، گفت: در بخش آموزش نیز ورود یافته ایم و نسبت به حساس سازی، بهداشت مدارس و بهداشت دهان و دندان و پایش رشد نیز خدمات ارائه می دهیم.

وی از راه اندازی بخش های مددکاری در پایگاه های سلامت ارومیه خبر داد وخاطرنشان کرد: در راستای کمک هر چه بیشتر به نیازمندان، مددکاران اجتماعی در قالب طرح تحول اجتماعی با بنیادهای کمک رسان،  کمیته امداد و بهزیستی  لینک شده اند تا افراد بی بضاعت را به این بنیادها معرفی کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.