مدیر جهاد کشاورزی چایپاره گفت: بیش از 90 درصد دانه های روغنی از خارج از کشور وارد می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، داود شاه ولدی در کارگاه آموزشی ترویجی کشت کلزا با اشاره به اهمیت کشت دانه های روغنی در اقتصاد کشورگفت : بیش از 90درصد دانه های روغنی از خارج کشور وارد می شود که علاوه بر وابستگی کشور به بیگانگان ، 13 هزار میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود.

داود شاه ولدی با اشاره به تاکیدات مقام معطم رهبری و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خودکفایی در تولید دانه های روغنی ، افزود: کلزا یک محصول بسیار مناسب در تناوب با کشت گندم است و با توجه به محدودیت آب در اکثر مناطق به دلیل نیاز آبی پایین ، محصول بسیار مناسبی در جایگزینی با محصولات با نیاز آبی بالا به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره همچنین به عمده مشکلات کشت کلزا به تولید پایین در واحد سطح ، ریزش و عدم وجود ماشین آلات مناسب برداشت در شمال استان اشاره و تصریح کرد: استفاده از بذور اصلاح شده جدیدی که مشکل ریزش ندارند ، برای کشت به کشاورزان در این زمینه توصیه می شود.

وی ادامه داد: 17 هکتار ازاراضی زراعی شهرستان چایپاره با 11 نفر بهره بردار که 9 هکتار از این اراضی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار می باشند در سال 95 زیر کشت کلزا رفته بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.