رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوکان روز پنجشنبه در حاشیه اختتامیه این کارگاه، گفت: فرش دستباف یک مزیت نسبی و تنها صنعت بومی کشور است که می تواند اثرات خوبی در اشتغال زایی، ارز آوری، امنیت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان داشته باشد.
حسن شریفی گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان های توانمند در تولید انواع فرش دستباف شهری، روستایی و تابلو فرش کشور است که با 2 (برند) نام تجاری ارزنده جهانی فرش 'پولادی افشار' و 'ریز ماهی' خوی در بازار دنیا شناخته شده است.
وی ادامه داد: اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف ایران با همکاری مرکز ملی فرش بر آن شد که برای افزایش سطح علمی مدیران و ارکان اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف کارگاهی 2 روزه برای آموزش دست اندرکاران این حرفه در استان آذربایجان غربی با مرکزیت شهرستان بوکان برگزار کند.
شریفی اضافه کرد: در این کارگاه شرکت کنندگان آموزش هایی در خصوص زمینه بازاریابی، توسعه بازار، آشنایی با قوانین تعاون، بیمه و مالیات یاد گرفتند.
به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی بازاریابی و مدیریت بازار در 16ساعت با حضور 40 نفر از اعضای تعاونی ها و مدیران اتحادیه ها از شهرستان های ارومیه، شاهیندژ، میاندواب، مهاباد، خوی و بوکان برگزار و به شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه صادر شد.
این کارگاه توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت تعاونی فرش دستباف شماره 23 شهرستان بوکان برگزار شد.
در شهرستان بوکان سالانه 42 هزار مترمربع انواع فرش و تابلو فرش توسط بافندگان این شهرستان بافته می شود و 10هزار بافنده در عرصه فرش دستباف فعالیت دارند که از این تعداد 2هزار نفر بیمه شده اند.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7510/3093** خبرنگار: محمد ادیب** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.