به گزارش ایرنا، ولی الله گرامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برادر شهیدم در احسان ونیکوکاری و دستگیری از نیازمندان همواره پیش دستی داشت و خصلت های خداگونگی و معنوی در سراسر وجودش موج می زد.
گرامی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اعضا تشکیل دهنده کمیته های مردمی برای رفع مشکلات و نیازمندی های محرومان درخمین برادر شهیدم بود و درک بالایی که از زندگی داشت در او آرامشی عمیق و برای هرکسی که با او مراودت داشت همراه با خیر و برکت بود.
وی افزود: برادرم از کودکی انس با قرآن داشت و 6 ساله بود که حافظ چند جزء از قرآن کریم شد.
وی بیان کرد: برادرم روزها کمک حال پدرم در کارهای کشاورزی بود و شب ها نیز به قرائت قرآن مجید و مطالعه زندگینامه ائمه می گذراند.
برادر این شهید بزرگوار گفت: ازهمان اوایل کودکی محمد طاهربه روحانیون و مبلغان مذهبی بسیار علاقه مند بود و درماه مبارک رمضان که مبلغان مذهبی برای تبلیغ به روستا اعزام می شدند بیشتر اوقات خود را با مبلغان می گذراند و به فراگیری احکام و تلاوت قرآن می پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: برادرم برای کسب درآمد و کار به تهران مهاجرت کرد و معمار ساختمان سازی بود ولی بیشتر درآمد خود را صرف هزینه برای مبارزه با رژیم ستمشاهی می کرد.
گرامی بیان کرد: درسال های 54 و 55 برادر شهیدم مبارزه مسلحانه را درکنار گروه توحیدی شروع کردند و با فروش فرش های منزل وسایل دفاعی تهیه کردند.
برادراین شهید بزرگوار ادامه داد: ابتدا فعالیت های مخفی علیه رژیم طاغوت داشت و به توزیع اعلامیه و شعارنویسی بر روی دیوارهای می پرداخت و سپس فعالیتش آشکارشد.
وی اضافه کرد: تلاش های افشاگرانه برادرشهیدم برضد رژیم شاه باعث شد چند باردستگیر و زندانی شود.
وی گفت: در سال های مبارزه علیه طاغوت برادر شهیدم سهم بسزایی در پخش اعلامیه ها و نوارهای صوتی امام خمینی در شهر و روستاها داشت.
گرامی خاطر نشان کرد: برادرشهیدم مدت ها تحت تعقیب ساواک بود که سرانجام درسال های اوج اختناق رژیم ستم شاهی دریکی از خیابان های شمال تهران توسط ساواک دستگیر و شکنجه های زیادی را در زندان متحمل شد.
برادر این شهید بزرگوار بیان کرد: محمد طاهرعلاقه زیادی به حضرت امام راحل داشتند و هنگامی که رهبر فقید انقلاب سخنرانی یا پیامی برای ملت می فرستادند بر خود می دانست که سخنرانی امام را به دوست و آشنا برساند.
برادر این شهید والامقام بیان کرد: با پیروزی انقلاب و با تشکیل سپاه پاسداران برادر شهیدم افتخار عضویت در این نهاد مقدس را یافت و درغائله کردستان داوطلبانه به آن خطه عزیمت کرد.
وی گفت:وقتی کردستان دستخوش عوامل ضد انقلاب قرارگرفت برادر شهیدم به مدت 2 ماه درشهرهای سنندج، بانه و سردشت برای سرکوبی ضد انقلاب فعالیت کرد.
گرامی افزود:مدت سه ماه در جبهه های گیلان غرب ، درعملیات آزاد سازی حصار آبادان در واحد خمپاره انداز و عملیات آزاد سازی خرمشهر مقابل دشمنان ایستاد.
برادر این شهید بزرگوار اظهار کرد: درجنگ تحمیلی نیز برادر شهیدم 10بار به جبهه اعزام شد و به مدت 30 ماه درجبهه فرمانده گروهان گردان روح الله لشگر 17 علی ابن ابی طالب بود.
گرامی ادامه داد: درعملیات خیبر محمد طاهر به عنوان معاون فرماندهی گردان روح الله دریک نبرد نا برابرانه با ندای یا مهدی ادرکنی در خون سرخ خود غلطید و درکنار شط فرات وضوی عشق گرفت و به صف عاشوراییان پیوست.
**بخشی از وصیت نامه این شهید گلگون کفن
در بخشی از وصیت نامه شهید محمد طاهر گرامی آمده است: پیام شهیدان حفظ و پاسداشت از خون پاکشان است.
این شهید والامقام در وصیت نامه خود به ملت شریف ایران توصیه می کند که پشتیبان ولایت فقیه و دنبال رو خط سرخ امامت باشند.
در بخش دیگری از این وصیت نامه آمده، وقتی خبر شهادت مرا شنیدید صبور باشید و برای مظلومیت امام حسین (ع ) گریه کنید و بر سر درب خانه ام پرچم سرخ امام حسین (ع ) را نصب کنید.
وی به همسر خود در وصیت نامه اش سفارش می کند فرزندانم را اسلامی تربیت کن و سبک زندگی اسلامی را از کودکی به آنها بیاموز.
شهید محمد طاهر گرامی در سال 1328 در روستای خلیل آباد خمین دیده به جهان گشود و پس از 30 ماه رشادت و فداکاری در جبهه حق علیه باطل در عملیات خیبر در جزیره مجنون در پنج اسفند 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای یک هزار شهید، 2هزار و 500 جانباز، 90 آزاده و یک شهید مدافع حرم است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.