نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قره باغ را بخشی از خاک ایران می دانیم و خواهیم دانست.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی هادی بهادری در همایش تجاری ایران و آذربایجان با اشاره به اینکه پس از برجام فضای مناسبی برای تعامل با سایر کشور ها و به خصوص کشور های همسایه به وجود آمده است گفت: یکی از شاخصه های مهم آذربایجان غربی هم مرزی با کشور های ترکیه و بخشی از آذربایجان است که باید از این شاخص به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: همکاری های زیادی در زمینه اقتصادی و گردشگری بین دو کشور وجود دارد و با توجه به مشترکات فرهنگی و دینی بین دو کشور این تعاملات باید بیش از پیش گسترش یابد.

در ادامه این همایش رییس اتاق بازرگانی ارومیه با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی از نظر تولید میوه جات به ویژه سیب و انگور پتانسیل بالایی دارد گفت: اتاق بازرگانی با حمایت استانداری آمادگی خود را برای بسط توسعه اقتصادی اعلام می دارد.

حسن انتظار افزود: جمهوری آذربایجان باید نقش کلیدی خود را به عنوان پل ایران و بلاروس مطابق انتظارات ایفا کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این همایش و سفر در رفع موانع جزئی تجاری دو کشور مثمر ثمر واقع خواهد شد گفت: منطقه آزاد ماکو با توجه به هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان نقش کلیدی در افزایش مراودات دو کشور دارد که امیدواریم در این خصوص 2 فروند هواپیما برای انتقال مسافران از باکو به ارومیه  و برعکس ایجاد شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.