سیف الله مطلبی عصر روز چهارشنبه در نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی افزود: رعایت عدالت جنسیتی از اولویت های دولت یازدهم است و تا حد زیادی به این امر عمل کرده است.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نشانه های توجه به توانمندی های بانوان در دولت یازدهم، استفاده از توان مدیریتی این قشر در مسئولیت های مختلف است که در استان ما نیز در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله عرصه های مهم فعالیتی بانوان در جامعه بوده است، اظهار کرد: در آذربایجان غربی نیز از توان بانوان در تصمیم گیری های شهری و روستایی به خوبی استفاده شده ولی می توان بیش از اینها از توان این قشر بهره برد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست با اشاره به اهتمام مدیریت شهری به موضوع توانمندسازی بانوان در عرصه های مختلف گفت: در راستای توانمندسازی بانوان در عرصه های اجرایی شهری، شهرداری ارومیه کمک‌های ویژه به بانوان مجری طرح انجام داده تا این برنامه‌ها به طور صحیح اجرا شود.
لطیفه مبین افزود: ارتقای سطح زندگی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار، ارتقای روحیه ایثارگری و فرهنگی بانوان و تقویت نهاد خانواده از جمله اهداف اجرای طرح های توانمندسازی بانوان در شهر ارومیه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: 2 پارک ویژه بانوان در شهر ارومیه در حال اتمام است و به‌زودی کار احداث یک پارک جدید اختصاصی برای زنان این شهر آغاز می‌شود.
وی اظهار کرد: این در حالی است که نخستین پارک ویژه بانوان در شهر ارومیه با استقبال گسترده این قشر روبرو شده و روزانه پذیرای صدها بانو و دختر ارومیه ای برای تفریح است.
شهردار ارومیه نیز در این نشست با اشاره به اختصاص بودجه ویژه به بانوان در مناطق پنجگانه در این شهر گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، پنج درصد از اعتبار مناطق شهرداری به حوزه های فرهنگی و خانواده تعلق می یابد که این اعتبار به طور مستقیم در راستای اجرای برنامه های ویژه بانوان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای حاضر به بیان نظرات خود در خصوص ارتقای نقش بانوان در مدیریت شهری پرداختند.
در این نشست 15 نفر اعضای مجمع مشورتی عضو شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی حضور داشتند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.