معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری  آذربایجان غربی از شناسایی 28 باند اصلی قاچاق کالا و ارز در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیرضا رادفر ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع عملکرد کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با حضور جانشین رئیس کمیسیون در استانداری اذربایجان غربی برگزار شد گفت: در سال جاری 28 باند اصلی قاچاق کالا شناسایی و متلاشی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال  201محل دپوی کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف شده است افزود: در 10 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد در این حوزه گزارش شده است.

رادفر با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 414  پرونده قاچاق کالا در محاکم قضایی استان مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 112 پرونده مختومه و ارزش ریالی آنها بیش از 163 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: 4 میلیون و 865 هزار و 145 پاکت انواع کالای دخانی در سال جاری در آذربایجان غربی کشف شده که نسبت به سال گذشته 424 درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در ادامه افزود: امسال 53 هزار و 910 متر انواع پارچه قاچاق،298 هزار و 626 ثوب البسه وروسری،15 هزار و 769 کیلوگرم چای قاچاق،143 هزار و 726 عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده است.

رادفر با بیان اینکه در سال جاری 345 هزار و 72 بطری مشروبات الکلی در آذربایجان غربی کشف شده است افزود: با مسدود کردن معابر قاچاق مشروب و کشف چندین انبار دپوی در مقایسه با سال گذشته 20 درصد کاهش را در بحث مشروبات الکلی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری 2 هزار و 643 مورد عملیات کشف قاچاق کالا در آذربایجان غربی انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش در انجام عملیات کشف کالای قاچاق در استان وجود داشته است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه باید فرهنگسازی لازم در مسیر آگاه سازی در استفاده از کالای تولید داخل در جامعه رواج یابد افزود: ضعف تولیدات داخلی،محدودیت ها و ممنوعیت های تولید برخی کالاها،نبود نظام کارآمد برای پایش صددرصدص در مرزها،نبود نظارت برحمل و نقل و انبارهای موجود ،نبود کنترل کافی بر نظام پولی  از متغیرهای موثر در قاچاق کالا و ارز در کشور است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کالای تولید داخل یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد کشور است گفت: استفاده از کالای خارجی و قاچاق فرصت های شغلی ایجاد شده از تولید کشور را تهدیدمی کند و بایستی با فراهم کردن بسترهای لازم زمینه های اثرگذاری اقتصاد مقاومتی در جامعه را بیش از این مهیا کنیم.

رادفر با ابراز تاسف از حادثه اخیر که برای برخی از کوله بران مرزهای استان اتفاق افتاده است گفت: مرزنشینان و کوله بران باید در ساعات مشخص و از مبادی معین و مجاز برای حمل کالا استفاده کنند تا شاهد اتفاقات این چنینی در مرزهای استان نباشیم.

وی ادامه داد: آیین نامه جدید برای ساماندهی مرزهای کشور در دست تدوین است تا بیش از این در راستای برخورداری مرزنشینان از امکانات، گامی موثر برداشته شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه ایران، کشور امن منطقه است خاطر نشان کرد: با وجود اوضاع نابسامان در برخی از مرزهای کشورهای همسایه ما برای تامین امنیت در مرزها تلاش می کنیم و به دشمن فرصت و مجال تضعیف امنیت کشور را نخواهیم داد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.