جواد زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این مهرواره استانی، تشویق به ماندن در خانه، حفظ نشاط در ایام در خانه ماندن و پرکردن مفید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: مخاطبان این مهرواره‌ استانی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷ سال هستند که با استفاده از ابزار موجود در خانه، عروسک‌هایی را ساخته و تصویر آن را ارسال می‌کنند، این عروسکها باید به یکی از ۲ صورت بومی و محلی یا الهام گرفته از شخصیت‌ کتاب‌ها ساخته شود.

وی در خصوص معیار انتخاب عروسک‌ها گفت: در عروسک‌های بومی و محلی استفاده از ابزارهای ساده و رعایت اصل بومی و محلی بودن عروسک و در عروسک‌های الهام گرفته از شخصیت کتاب‌ها خلاقیت در ساخت و طراحی شخصیت و استفاده از ابزارهای ساده معیار انتخاب خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان می‌توانند فیلم‌های کوتاه چند ثانیه‌ای از بازی با عروسک ساخته شده توسط خودشان را به همراه سه تصویر از ابعاد متفاوت با کیفیت مناسب به همراه مشخصات کامل صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام شهر، کد ملی و شماره تلفن تماس از طریق پیام رسان «واتساپ» به شماره ۰۹۳۸۳۶۴۳۱۰۰ ارسال کنند.

زاهدی زمان ارسال آثار را  تا ۱۰ خرداد سال جاری اعلام کرد و افزود: در پایان این مهرواره از آثار برتر تجلیل می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از جمله مهمترین نهادهای فرهنگی است که به حدود ۲۲ هزار کودک و نوجوان عضو دائم استان خدمات مختلف فرهنگی ارائه می‌دهد. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی هم‌اکنون ۲۳ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار در شهرهای ارومیه، تکاب و اشنویه، چهار مرکز پستی در ارومیه، مهاباد، پیرانشهر و بوکان و یک مرکز فراگیر و یک موزه تخصصی کودک با یک کتابخانه مرجع با حدود پنج هزار جلد کتاب برای پژوهشگران و مربیان حوزه کودک دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.