در پیام صادره از سوی محمدمهدی شهریاری آمده است: مشارکت و الگوی جمعی تفکر به عنوان شاخصه‌ای مهم در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی مطرح است و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مجموعه‌هایی توانمند و متاثر از این شاخصه مهم سرمنشا تحول درخشانی در مسیر مردم سالاری دینی بوده اند.

در ادامه این پیام اضافه شده است: نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ مصادف با سالروز فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستاست. بدون تردید این نهاد مردمی و سرمایه اجتماعی عظیم که برخاسته از افکار و اندیشه‌های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بر اساس اصول ششم و هفتم و نیز اصول یکصد تا یکصد و ششم قانون اساسی است، امروز از ارکان مهم تصمیم گیری و نظارت است و توانسته در مسیر تعالی و پیشرفت مباحث شهری و روستایی گام های موثری بردارد.

شهریاری در این پیام آورده است: این ظرفیت مهم با بهره‌مندی از توان نیروهایی دلسوز، باتجربه و مردمی که از پایگاه‌های اجتماعی برخوردار هستند، سهم بسزایی در پیگیری مطالبات مردمی دارند و امروز نیز نقش‌آفرینی آنان در میدان مبارزه با کرونا بار دیگر بر توانمندی آنان صحه گذاشته است.

استاندار آذربایجان غربی با تبریک روز شوراها به تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و مردم استان، توفیق روز افزون برای همه برادران و خواهران عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا را در راستای ایجاد رفاه و آسایش در سال مزین به جهش تولید از درگاه پروردگار قادر متعال مسالت کرده است.

امروز، ۹ اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراها در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.