یونس رنجکش روز جمعه به خبرنگار ایرنا در آستارا گفت: از روز پنجشنبه 17 فروردین ماه، بررسی صلاحیت داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی توسط هیات های اجرایی شروع شده است و بر اساس تقویم انتخابات به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در این مرحله صلاحیت کلیه داوطلبان حوزه های شهرهای آستارا و لوندویل در هیات اجرایی شهر آستارا و داوطلبان حوزه های انتخابیه روستایی توسط هیات های اجرایی بخش های لوندویل و مرکزی این شهرستان بررسی می شود.
رنجکش اظهار کرد: با توجه به استعلام های انجام گرفته در حوزه انتخابیه شهر از مراجع چهارگانه و نظر اعضای هیات اجرایی، صلاحیت ها در چارچوب قانون بررسی می شود.
رنجکش ادامه داد: ملاک عمل برای بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی، رعایت مر قانون و دستورالعمل های صادر شده در قانون انتخابات است.
وی یادآور شد: پس از این مرحله پرونده افراد تایید یا رد شده توسط هیات های اجرایی به هیات های نظارت تحویل داده خواهد شد تا آنها نیز در موعد قانونی نسبت به تایید یا رد تصمیمات هیات های اجرایی اقدام کنند.
فرماندار آستارا گفت: اسامی نهایی داوطلبان پس از تایید هیات نظارت در مهلت قانونی از سوی فرمانداری به داوطلبان اعلام خواهد شد و از داوطلبان انتظار داریم به منظور رعایت قانون انتخابات، از هر گونه تبلیغات غیر قانونی خودداری نمایند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور **انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.