به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری دوشنبه شب در سی و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی که با حضور معاون رئیس‌جمهوری برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات استان در مقابله با کرونا افزود: از روزهای نخست شیوع کرونا در کشور، هماهنگی‌های استانی از طریق تشکیل جلسات، شناسایی ظرفیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه آغاز شد و وحدت مسئولین و همراهی مردم دو اصل اساسی در عملکرد مطلوب استان در مدیریت کرونا به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مردم، اصناف و رسانه‌ها همکاری خیلی خوبی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند داشته اند افزود: برای کنترل بیماری کرونا سیاست استان تاکید بر افزایش بیماری یابی از طریق توسعه امکانات آزمایشگاهی است.

شهریاری با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۴ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی مراجعان سرپایی هستند عنوان کرد: هم اکنون آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان سیر نزولی دارد.

استاندار آذربایجان غربی بی توجهی برخی در مسافرت‌های نوروزی و نیز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در طول تعطیلات نوروزی موجب افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا شد افزود: با افزایش آمار مبتلایان اقدامات کنترلی شروع شد و با تلاش کادر درمانی، ادارات، سازمان، دستگاه‌ها، نهادهای نظامی و انتظامی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی در استان اجرایی شد و با تجهیز آزمایشگاه دوم تعداد نمونه‌گیری کرونای استان از ۸۰ مورد در روز به ۴۰۰ مورد افزایش یافت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به حمایت‌های خیرین و مردم در زمینه کمک نیازمندان و خرید تجهیزات پزشکی را مورد اشاره قرار داد و افزود: آذریایجان‌غربی پس از شهر قم، مقام دوم کشوری کمک‌های خیران را به خود اختصاص داد و این کمک‌ها به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی به ساماندهی کمک‌های معیشتی نیز اشاره و اعلام کرد: با تشکیل یک ستاد با حضور سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، خیران، استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و برخی از شرکت‌های خصوصی به شناسایی افراد نیازمند واقعی اقدام کردیم و این کمک‌ها به صورت ساماندهی و در سه مرحله که هر مرحله بالغ بر ۱۰۰ هزار مورد است، توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.