آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به پویش در خانه بمانیم، به خبرنگار معارف ایرنا گفت: مردم به سخنان و توصیه های پزشکان عمل کنند و در خانه بمانند و به هر میزان سفارش پزشکان را بیشتر رعایت کنیم، جامعه ما زودتر از این بیماری نجات پیدا می کند ولی اگر عده ای با بی تفاوتی از کنار این مساله عبور کنند و آن را جدی نگیرند، ممکن است زمان این بیماری طولانی شود.

وی افزود: البته این مساله منحصر به کشور ما نیست و تقریبا در تمام این کشورها چنین توصیه مشترکی از سوی مسئولان پزشکی مطرح شده و آن هم به خاطر شناختی است که نسبت به این مساله پیدا کرده اند و می دانند هر چه فاصله میان افراد کمتر باشد، سرایت بیماری بیشتر خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: با توجه به این که پزشکان و مسئولان از یک طرف و رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید از طرف دیگر بر مسری بودن این بیماری و ضرورت حفظ فاصله های افراد این نظر کارشناسی پزشکان را مورد تاکید قرار داده اند، باید تلاش کنیم تا این بیماری به افراد دیگر سرایت نکند و این زنجیره را از بین ببریم.

امام جمعه قم افزود: مردم ایران که معتقد و پایبند به مقدسات دینی هستند، حداقل برای حفظ جان خود که از واجبات است، این مساله را رعایت کنند و اگر کسی اقدامی کند که خدای ناخواسته می داند جانش به خطر می افتد در واقع کار حرامی انجام داده و اگر برای حفظ جان تلاش کند، کاری واجب انجام داده است.

حسینی بوشهری ادامه داد: البته در کنار توصیه برای در خانه ماندن که همه مسئولان این توصیه را دارند، باید وضعیت قشر آسیب پذیر جامعه را نیز در نظر بگیرند که مشکلات در خانه ماندن باعث شده تا درآمدی نداشه باشند و مسئولان ضمن شناسایی این افراد، نسبت به معیشت و زندگی آنان اقدام کنند.

وی افزود: از افراد متمکن که خدا به آنها امکاناتی داده می خواهیم تا به کمک مردم بشتابند و دولت نیز تدبیر کند. چون در این مرحله علاوه بر افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی بوده اند، افراد دیگری که تحت پوشش این نهادها نیستند، با مشکلاتی روبرو شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.