بهرام سرمست روز شنبه درجلسه شورای مشارکت‌های مردمی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری افزود: با توجه به اینکه شهر مقدس قم حرم مطهر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌باشد و مراجع عظام تقلید و علما در آن حضور دارند، انتظار نیز همین است و مراجع عظام و علما در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده‌اند.

وی با تقدیر و سپاسگزاری از نیکوکاران استان بیان کرد: به صورت انفرادی کار خیر خوب انجام می‌دهیم که قابل تحسین است، اما زمانی اینها خوب جواب می‌دهد که هم‌افزایی، هماهنگی، ساماندهی و تعامل وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید درعین وحدت کثرت را نیز به رسمیت بشناسیم، افزود: اینها بدین معنی نیست که خلاقیت‌ها و نیت‌های واقفان و نیکوکاران نادیده گرفته شود؛ بلکه نیازمندی‌ها و جامعه هدف را در این راستا شناسایی کنیم.

سرمست با اشاره به اینکه درکنار سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، گروهی از خیران نیز در شناسایی جامعه هدف نقش دارند، گفت: لازم است یک نوع یکپارچگی، هماهنگی و انسجام در این زمینه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در مسائلی مثل سیل درحمایت‌های مردمی، قم خوب درخشیده است؛ گفت: ملت ما در شرایط بحرانی به خوبی از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند، ولی مهم این است که شرایط بحرانی را بتوانیم به خوبی ترسیم نماییم.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه استفاده شود، گفت: باید رویکرد جدیدی در این اداره کل در زمینه مذکور ایجاد شود و در این شورا حضور فعال داشته باشد و برنامه‌های خود را به روز بیان کند.

سرمست با تاکید بر برگزاری منظم جلسه‌های شورای مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: خیران اعلام کنند که چه انتظاری از ما دارند و در این زمینه برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید مصوب‌های جلسه‌های گوناگون شوراها و کارگروه‌های استان پیگیری شوند تا اجرایی و عملی شوند و نتیجه آن در جلسه‌های بعدی اعلام شود.

مردم قم در کار خیر پیشتاز هستند

مدیرکل بهزیستی قم نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم استان در کار خیر پیشتاز هستند و مراجع عظام تقلید و علما سردمدار این پیشتازی هستند.

مهدی پهلوانی ستوده گفت: در چهار محور، چشم‌اندازی را برای خود در بهزیستی تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم با کمک خیران گرامی و همکاری دستگاه‌ها در توانمندسازی جامعه هدف خود به نحوی فعالیت کنیم تا وابستگی آنها به بهزیستی کاهش یابد و به زندگی مستقل و پویای خود بازگردند.

وی تصریح کرد: توزیع عادلانه و شفاف کمک‌های مردمی به نیازمندان یکی از وظایف بهزیستی است، از اینرو در این جلسه بنا شد که یک شورای هماهنگی دراین رابطه تشکیل تا در راستای هم‌افزایی و ساماندهی موسسه‌های خیریه فعالیت شود.

عباس خرمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم نیز در این جلسه، آمادگی این سازمان را در آموزش مددجویان بهزیستی با ارائه تخفیف اعلام کرد. 

در این جلسه تعدادی از مدیران و کارشناسان دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را در موضوع‌های مطرح شده بیان کردند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.