قرنی مصطفی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات ووشو مهاباد در سال گذشته عملکرد درخشانی در رده‌های مختلف سنی داشت و بر این اساس با ۸۰۰ امتیاز به عنوان هیات برتر ووشو سال ۱۳۹۸ استان شناخته شد.

وی ادامه داد: برای سنجش معیار هیات‌های ورزشی، عملکرد هیات‌ها در ۱۸ مورد از جمله مدال‌آوری، برگزاری رقابت‌ها، اعزام‌ها و پرورش قهرمانان ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: پس از مهاباد هیات‌های ووشو میاندوآب با ۷۸۰ امتیاز، بوکان با ۷۶۰ امتیاز و ارومیه با ۷۵۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفت.

وی با اشاره به عملکردهای هیات ووشو مهاباد در سال گذشته، بیان کرد: دعوت از ۱۰ نفر از ورزشکاران مهابادی به اردوی تیم ملی ساندا در بخش مردان، میزبانی مسابقات قهرمانی آذربایجان‌غربی در رشته‌های ساندا و تالو و در ۲ بخش بانوان و مردان، میزبانی اردوی آماده‌سازی نوجوانان و جوانان و برگزاری جشنواره نمایش هنرهای رزمی به مناسبت روز جهانی «ووشو، کونگ فو» در سالن ۲ هزار نفری مهاباد با حضور ۳۰۰ ووشو کار این شهرستان از جمله‌های فعالیت‌های مهم این رشته در مهاباد است.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد با بیان اینکه فضای رشته ووشو در مهاباد ۶۵۰ متر مربع است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۵۰ ورزشکار بیمه شده و ۲۴ داور در بخش‌های مختلف تالو و ساندا و ۱۲ مربی ووشوکار در این شهرستان فعال هستند.

رشته ووشو در مهاباد یکی از رشته های رزمی پرطرفدار محسوب می‌شود؛ هم‌اکنون ۴۳ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف و ۷۰ باشگاه خصوصی و ۱۵ باشگاه دولتی در مهاباد فعال است.

در شهرستان مهاباد ۱۰ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.