نوروز علیمردان روز یکشنبه در گقت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میلاد الله‌وردیان، فرزدا کربلایی قلی‌زاده، فرهاد کربلایی قلی‌زاده، عاقل حبیبیان و رضا قهرمانی از نقده با مربی‌گری افشین فرزام در این اردوی تدارکاتی پارو خواهند زد.

وی در خصوص ادامه این اردوهای تدارکاتی نیز اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون قایقرانی، ۱۱ نفر حاضر در این اردو، ادامه تمرینات خود را تا ۲۵ مهر ماه در آذربایجان‌غربی ادامه خواهند داد.  

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در این شهرستان ۶۸ ورزشکار در رشته قایقرانی فعالیت می‌کنند که هشت نفر از آنان پیراهن تیم ملی را بر تن دارند.

طی خرداد ماه سال جاری استعداد یابی ورزش قایقرانی جهت حضور در تیم ملی برای رده های سنی نونهالان و نوجوانان زیر نظر فدراسیون قایقرانی در نقده آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد؛ در این میان نیز هفته گذشته تیم روئینگ پسران آذربایجان غربی بر سکوی قهرمانی دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور جای گرفت.

در قایقرانی تمام قایق‌هایی که توسط پارو و نیروی عضلانی شخص پاروزن، به حرکت در می آید، به جهت نوع حرکت و پارویی که در آن استفاده می شود به ۲ بخش تقسیم می‌شود و تحت پوشش ۲ ارگان جداگانه کار می کنند. بخش اول کانوئینگ است که تحت نظر فدراسیون جهانی قایقرانی I.C.F بوده و بخش دوم روئینگ است که تحت نظر فدراسیون جهانی پاروزنی است.

۹۹۱۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.