به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: شناسایی افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا در اولویت بوده و در سه مرحله اجرا می‌شود که در مرحله نخست ١٠٠ هزار نفر در سطح استان به همین منظور شناسایی شدند.

محمدمهدی شهریاری افزود: برای تامین مالی لازم برای تهیه این کمک‌ها مشکلی وجود نداشته و می‌توان تا ۴٠٠ هزار بسته معیشتی را تا ماه‌های آینده تهیه و توزیع کرد.

وی با اشاره به اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نیازمند همکاری و مشارکت مردم است، بیان کرد: در آذربایجان‌غربی این همکاری بسیار بالاست و باید همچنان نیز ادامه یابد تا این ویروس و شیوع آن کنترل شود. 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم، گفت: امروز ٢٠٠ هزار بسته معیشتی برای توزیع در میان خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت تهیه شده است که کار توزیع آنها تا دهه اول ماه رمضاندر ساعات ٢١ تا ٢٣ شب ادامه خواهد داشت.

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری اظهار داشت: همانطور که سپاه توانست رزمایش مبارزه بیولوژیک با بیماری کرونا را با ٩۵ هزار و ۶٠٠ بسیجی با موفقیت اجرا کند این جهاد را نیز با مشارکت همین بسیجیان ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز اظهار داشت: کمک‌های مردمی برای توزیع در بین آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرنا در این استان در راستای لبیک به فرمان رهبری آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همبستگی که در بین مردم و مسوولان این استان وجود دارد امنیت و آسایش در جامعه همچنان حاکم باشد.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز گفت: فضای همدلی خوبی بین مردم و مسوولان در جامعه حاکم است و همه مسولان دست در دست هم در خدمت مردم و جامعه هستند.

علی‌اکبر گروسی افزود: دستگاه قضا نیز در این شرایط حساس همواره در کنار مردم است و با افراد سودجویی که بخواهند از این شرایط سواستفاده کرده و بر مردم و جامعه فشار وارد سازند برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم مسوولان از روند جمع‌بندی و آماده‌سازی بسته‌های معیشتی بازدید کردند. 

رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این به معنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد است.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.