حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه‌شنبه در جمع مداحان آذربایجان‌غربی افزود: مداحان سرمایه‌های دینی ما هستند و تلاش‌های این قشر موجب تکمیل فرهنگ دینی در شهر می‌شود.

وی اضافه کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های استان و شهر بتوانیم با تربیت نسل جدید، شاهد تحول در این عرصه مهم فرهنگی باشیم.

وی با بیان این نکته که حفظ جایگاه شعرا و مداحان پیشکسوت باید در اولویت متولیان برنامه‌های مذهبی آذربایجان‌غربی باشد، بیان کرد: با وجود شعرا و مداحان برجسته در استان باید در مرحله‌ای قرار بگیریم که استان‌های دیگر بتوانند از وجود مفاخر مداحی ما بهره‌مند شوند ولی در سال‌های اخیر شاهد روند معکوس در این موضوع بودیم که شایسته شهر و استان ما نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این روند باید تغییر یابد تا شاهد حضور مداحان استان در دیگر مناطق کشور باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر برگزاری هرچه باشکوهتر آیین‌های مذهبی در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: باید قدردان داشته‌های خود باشیم و با تقویت آن‌ها، ریشه و فرهنگ اصیل دینی را که سال‌ها در این خطه از کشور باعث قوام مراسم مذهبی شده به نسل جدید منتقل کنیم.

در این دیدار، مسوول کانون مداحان، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان و نماینده سازمان تبلیغات اسلامی به بیان مشکلات و دغدغه‌های جامعه مداحان و پیشکسوتان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.