به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه برای مسائل اجتماعی و اقتصادی پساکرونا باید برنامه ریزی صورت گیرد تا در این زمینه‌ها مشکلات کمتر شود افزود: روند بهبود یافتگان نمایانگر این مهم است که تلاش‌ها در مقابله با کرونا جواب داده است.

وی با بیان اهمیت تزریق روحیه امید و خودباوری در جامعه اظهارکرد: ایجاد پایگاه تخصصی اطلاع رسانی واحد و مرجع در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در جهت جلوگیری از شایعه پراکنی و ایجاد نا امیدی در جامعه مؤثر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مردم بیش از ۲ ماه در وضعیت خاصی بسر می‌برند که باید در این زمینه نیز سیاست‌گذاری خاصی صورت گیرد و فضای عمومی نیز توسط شورای اطلاع رسانی استان به صورت ویژه مدیریت شود.

مصطفوی افزود: با وجود فشارهای اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌ها تلاش‌های خوبی در خصوص مبارزه با کرونا در سطح کشور انجام شده است و مردم نیز همراهی بسیار خوبی با مسئولان داشته‌اند.

وی عنوان کرد: از همه رسانه‌ها بخاطر تلاش‌های گسترده در راستای تبیین موارد لازم برای مبارزه با کرونا در بین آحاد مردم تشکر و قدردانی می‌کنیم و اگر امروز مردم همراه مسئولان بوده و موارد ایمنی سلامت را رعایت می‌کنند یکی از آثار ارزشمند تنویر افکار عمومی توسط رسانه‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مردم با امید زنده هستند و به همین دلیل باید امیدواری را در بین مردم ایجاد و ارتقا دهیم و در کنار آن نیز موارد لازم را گوشزد کنیم.

وی یادآور شد: انتقادهای منصفانه را با جان و دل قبول می‌کنیم و به دنبال رفع نواقص خواهیم بود اما با افراد انگشت شماری که در جهت تخریب افکار عمومی یا مسئولان حرکت می‌کنند نیز برخوردهای قاطعانه خواهیم داشت.

مصطفوی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید در جهت تنویر افکار عمومی و تولید اخبار همکاری تنگاتنگی با رسانه‌ها داشته باشد تا اخبار به صورت موثق تری در اختیار عموم مردم قرار گیرد گفت: کرونا در حال حاضر در بین اقشار آسیب پذیر جامعه نفوذ بیشتری کرده و باید کمک‌های مومنانه را بیشتر به این سمت سوق دهیم تا این قشر نیز کمتر در معرض خطر قرار گیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به مطالبه رسانه‌ها و افکار عمومی در خصوص ابتلای کارگران مجتمع پتروشیمی ارومیه به کرونا، دانشگاه علوم پزشکی موظف است هرچه سریع‌تر در قالب یک بیانیه همه واقعیات اتفاق افتاده در این مجتمع را برای شفاف سازی افکار عمومی ارائه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.