مردم پرتلاش این شهرستان مرزی گویا به مهار همه‌گیری کرونا در طی این چند روز دل‌خوش کرده بودند و هفت روز بدون کووید - ۱۹، آنان را برای بازگشت به زندگی عادی امیدوار کرده بود. 

یکی از ساکنان شهر پیرانشهر می‌گوید: هر شب اعلام آمار مبتلایان در سطح استان را انتظار می‌کشیدیم و روزها بدون کرونا یکی پس از دیگری فرا می‌رسید؛ مصادف بودن این هفته با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و فعالیت اصناف غیر پر ریسک، این امیدواری را به وجود آورده بود به زودی حتی این اصناف نیز به شرایط عادی برگردند. 

اما رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی می‌گوید که این ویروس، ناشناخته‌تر از آن است که به این سادگی‌ها نسبت به مهار همه‌گیری آن دل خوش کنیم. 

دکتر علی احمد آقاپور معتقد است که چه آمار شناسایی مبتلایان پایین باشد و چه بالا، مردم باید توصیه‌ها را رعایت کنند و به پروتکل‌های بهداشتی فعالیت اصناف توجه داشته باشند. 

به گفته رییس شبکه بهداشت پیرانشهر نیز از ۲۲ تا ۲۸ فروردین هیچ مورد جدید ابتلای کرونا در شهرستان گزارش نشد و در این مدت تمامی بیماران قبلی نیز از بیمارستان این شهر ترخیص شدند و این موضوع موجب خوشحالی اهالی این شهرستان شده بود.

دکتر محمد حسینی افزود: مردم ساکن در شهرستان باید توجه داشته باشند که خودداری از هرگونه تجمع ضروری است و همچون گذشته باید توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند؛ در غیر این صورت شاهد شیوع موج دوم کرونا در شهرستان خواهیم بود.

دکتر حسینی با بیان اینکه دوران همه‌گیری کرونا به پایان نرسیده، گفت همچنان تنها راه مقابله با این ویروس قطع زنجیره انتقال است و پیرانشهری‌ها یک تجربه موفق در این باره دارند و انتظار می‌رود مردم این شهرستان دوباره هشدارها را جدی بگیرند و فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت هفتمین شهر پرجمعیت استان است؛ این شهرستان به دلیل وجود مرز تمرچین پیرانشهر و تردد خودروهای باری از نقاط مختلف کشور، پیش‌بینی می‌شد که بیشتر از شهرستان‌های دیگر استان در دام کرونا گرفتار شود ولی به دلیل پایبندی مردم این شهرستان به توصیه‌های وزارت بهداشت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کرونا تا حدودی در این شهرستان پرتردد کنترل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.