ابراهیم مبارک قدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان 220 تختخوابی خوی یکی از بزرگترین طرح های بهداشتی استان بوده و توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی به عنوان بیمارستان جنرال طراحی شده است.
وی ادامه داد: بیمارستان 220 تختخوابی در زمینی به مساحت 29 هزار و 800 مترمربع و با 15 هزار و 270 مترمربع زیربنا احداث و برای ساخت آن 470 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی بیان کرد: بیمارستان 220 تختخوابی خوی از مجهزترین و بروزترین بیمارستان های در دست ساخت بوده که شامل بخش های مختلف جراحی و فوریت های پزشکی است.
وی گفت: همزمان با احداث ساختمان این بیمارستان عملیات تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است.
وی بیان کرد: تمامی تاسیسات برقی و مکانیکی از قبیل تجهیزات موتورخانه، دستگاه های هواساز، چیلرها و دیزل ژنراتورها قبل از روز تحویل تست و راه اندازی شده است.
مبارک قدم اضافه کرد: تکمیل و راه اندازی تجهیزات پزشکی ازسوی وزارت بهداشت این طرح را آماده افتتاح و بهره برداری می کند.
به گزارش ایرنا بیمارستان های 220 تختخوابی و آیت الله خویی تا پیش از دولت تدبیر و امید، سال ها بلاتکلیف بود ولی با فعالیت این دولت، ساخت آنها از سر گرفته شد.
خوی در زمان حاضر 2 بیمارستان با 300 تخت دارد که فرسودگی و قدمت 90 ساله این بیمارستان ها امکان ارائه خدمات مطلوب در بخش سلامت در این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.
خوی دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است و در شمال این استان قرار دارد.
8135/2093
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.