رییس اداره هواشناسی مهاباد روز پنج‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش باران همراه با وزش تندباد در این شهرستان از دیروز آغاز شد و بامداد امروز (ساعت پنج بامداد) سرعت وزش تندباد به بیشترین حد خود به میزان ۵۸ کیلومتر در ساعت رسید.

اردلان محمدپور افزود: وزش تندباد در این شهرستان باعث بروز مشکلاتی برای تردد افراد و در برخی مناطق موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان و آسیب زدن به باغ‌ها شده است

وی در خصوص بارش‌های حاصل از ورود این سامانه نیز بیان کرد: در شبانه روز گذشته چهار میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی گفت: حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در شبانه روز گذشته بین ۱۱ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و دمای شبانه مهاباد در مقایسه با روز قبل سه درجه و دمای روزانه نیز یک درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شده و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقاء یافته است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.
شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هشت ایستگاه باران‌سنجی و یک اقلیم شناسی (کلیماتولوژی) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.