سونا صرفی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوا در شهر زنجان ۲- درجه سانتیگراد پیش بینی شده است اما احتمال می رود در برخی مناطق سردسیر این استان به ۴- درجه سانتیگراد نیز برسد.  

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر با ۱+ درجه سانتیگراد و گیلوان از توابع شهرستان طارم نیز با ۱۹+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق این استان گزارش شدند.

صرفی به میزان دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر میزان دمای فعلی شهر زنجان ۶ درجه سانتیگارد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه سانتیگارد کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی، بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر استان طی امروز دوشنبه است که گاهی با بارش باران و در برخی نقاط با رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش موقت باد نسبتا ًشدید همراه خواهد شد.

صرفی با بیان اینکه در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات احتمال ریزش برف وجود دارد، افزود: از فردا /سه شنبه ۲۶ فروردین ماه/ به تدریج  با خروج سامانه بارشی شرایط جوی نسبتاً پایداری بر استان حاکم شده و تا روز پنجشنبه در اغلب مناطق بارش پیش بینی نمی شود.

 رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: جمعه / ۲۹ فروردین ماه/ مجدد به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رگبار باران و رعد و برق انتظار می رود.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.