رییس اداره هواشناسی خلخال روز شنبه در گفتگو با ایرنا از ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه خبر داد و افزود: با شروع فعالیت این سامانه از ساعتی پیش بارش باران شدید در این شهر

آغاز شده و همزمان بارش برف ارتفاعات مشرف به شهر و همچنین بلندی‌ها و گردنه‌های این شهرستان را سفیدپوش کرد.

فرامرز فرض‌الله پور اظهار کرد: بارش بیش از ۱۰ میلیمتر باران در کمتر از نیم ساعت موجب آبگرفتگی سطح خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر شده و در برخی از مناطق مسکونی وارد زیرزمین خانه‌ها و یا واحدهای تجاری شد.

وی از بارش ۳۰ میلیمتر باران از ابتدای فروردین ماه امسال خبر داد و افزود: بهار امسال بهاری بارانی و بارشی بوده و در طول ۱۵ روز گذشته تنها یک روز آسمان این شهر صاف و عاری از بارندگی بوده است .

وی گفت:  ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه همراه با کاهش قابل ملاحظه دمای هوا موجب بارش برف در مناطق مرتفع این شهرستان شده و در صورت ادامه روند برف و حاکمیت سرما در منطقه باغداران واقع در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان که باغ‌های میوه آن به بار وگل نشسته باید مراقب سرمازدگی سردرختی درختان میوه باشند.

وی با بیان اینکه حداقل دمای هوای در پیش از ظهر روز گذشته خلخال ۲ درجه بالای صفر بوده افزود:با ورود سامانه بارشی به منطقه و آغاز بارندگی برف و باران هم‌اکنون دمای هوای این شهر به صفر درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.