در این اخطاریه اعلام شد که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز سه شنبه ، بارش ها در جلگه و دشت به صورت باران و ارتفاعات به شکل برف شروع شده و تا چهارشنبه شب ادامه دارد.

هواشناسی مازندران با اعلام این که در حال حاضر بارش برف در برخی از مناطق محورهای کندوان و هراز شروع شده است ، پیش بینی کرده است که از عصر امروز مردم مازندران شاهد بارش باران به همراه وزش باد نسبتاً شدید ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و  کاهش محسوس دما خواهند بود.

هواشناسی پیش بینی مقدار بارش باران در  مناطق ساحلی و جلگه ای را بین ۳۰ تا  ۶۰  میلی متر  و در دامنه ها و میان بند ( حدفاصل بین مناطق زیر ۱۰۰۰ متر تا جلگه ) را بین ۴۰ تا ۷۰  میلی متر  پیش بینی کرد.

بر اساس این گزارش مقدار بارش برف در  ارتفاعات و مناطق کوهستانی ( مناطق با ارتفاع ۱۰۰۰ متر و بالاتر )  بین ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر پیش بینی و تاکید شده است که بارش در مناطق با ارتفاع بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متر برای روز چهارشنبه به صورت مخلوط باران و برف خواهد بود.

هواشناسی مازندران همچنین احتمال آبگرفتگی برخی مناطق ساحلی و جلگه ای را پیش بینی کرد و هشدار داد که وضعیت جوی و بارندگی سبب پرآب شدن رودخانه ها و همچنین لغزندگی محورهای کوهستانی خواهد شد و احتمال مسدودشدن جاده ها نیز طی ۴۸ ساعت آینده وجود خواهد داشت.

هم اکنون هوای ساری ، مرکز مازندران ابری تا نیمه ابری است و بیشینه دمای امروز این شهر حدود ۱۲درجه سانتی گراد است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.