سونا صرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده منطقه خیرآباد با دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه این استان بود.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت میزان کمینه و بیشینه دمای هوا در خیرآباد ۵- و ۱۲، سجاس ۲- و ۱۳،  صائین قلعه ۱- و ۱۴، زنجان ۱- و ۱۳، زرین رود ۱- و ۱۳، نیک پی ۱- و ۱۴، دندی ۱- و ۱۴، گرماب ۱- و ۱۳، فرودگاه زنجان ۰ و ۱۲، حلب ۰ و ۱۶، دانشگاه زنجان ۰ و ۱۳، ابهر ۰ و ۱۵، باش قشلاق گرماب ۰ و ۱۵، فیله خاصه ۱ و ۱۳، قیدار ۱ و ۱۰، ماه نشان ۱ و ۱۵، خرمدره ۲ و ۱۴، پری ۳ و ۱، گیلوان ۳ و ۱۹، چورزق ۵ و ۱۹، آببر ۷ و ۱۷، گزارش شد.

صرفی میزان دمای فعلی شهر زنجان را هشت درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: روز جمعه با ورود سامانه بارشی، بارش باران نقاط مختلف این استان را فرا خواهد گرفت و این وضعیت تا روز شنبه تداوم خواهد یافت.

صرفی افزود: بیشترین بارندگی در این استان مربوط به شهرستان های ابهر و خرمدره خواهد بود و سرمازدگی محصولات کشاورزی نیز نخواهیم داشت.  

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.