محمود زمانی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره و سرپرست مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب افزود: در سال جهش تولید باید تلاش بیشتری برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال برپایه ظرفیت‌های معدنی تکاب انجام شود.

وی بیان کرد: تکاب منطقه‌ای بکر دارای ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و معدنی است که برای توسعه لازم است در سال جهش تولید توجه ویژه‌ای به آنها شده و از منابع شهرستان جهت توسعه و ایجاد اشتغال استفاده بهینه شود.

وی اضافه کرد: مجتمع طلای زرشوران برای افزایش بهره‌وری نیازمند اصلاحات و تغییرات ساختاری است و باید راه‌اندازی صنایع پایین دستی معادن و ایجاد کارگاه های جواهرسازی با استفاده از ظرفیت معادن طلا در برنامه‌های مدیران این بخش قرار گیرد.

کارخانه طلای زرشوران به عنوان بزرگترین واحد صنعتی و معدنی تولید و فرآوری طلای خاورمیانه در آبان سال ۱۳۹۳ با ظرفیت اسمی سالانه سه تن با حضور معاون اول رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع‌شده و به دلیل دارا بودن ۲ معدن بزرگ طلا در زرشوران و آق‌دره یکی از قطب‌های معدنی کشور به‌شمار می‌رود و بنا بر آمارهای رسمی بیش از ۴۰ درصد ذخیره طلای کشور در کوهستان‌های این شهرستان نهفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.