محمد جهین روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه مجتمع‌های تجاری مهاباد از جمله بازارچه، تاناکورا و پاساژهای سطح شهرستان که از ۲ ماه قبل به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده بود، از امروز بازگشایی شده است.

وی با قدردانی از مشارکت همه بازاریان در طول مدت تعطیلی واحدهای صنفی خود با مسوولان بیان کرد: اصناف مهاباد همکاری و مشارکت مطلوبی با ستاد مقابله با کرونای این شهرستان در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس داشتنه‌اند و اگر همکاری آنها نبود شرایط شیوع این بیماری می‌توانست بسیار بیشتر از وضعیت فعلی  گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: مغازه‌داران مجتمع‌های تجاری و بازارچه‌ها به دلیل ازدحام و مسقف بودن، باید پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کنند تا ضمن کسب درآمد، سلامت جامعه نیز حفظ شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه مهاباد تنها شهر استان بود که بازار آن به طور کامل در این ایام تعطیل شد، افزود: مغازه‌داران در پاساژها می‌توانند نیازسنجی کنند تا در خصوص تهیه دستکش و مواد ضدعفونی با قیمت مصوب به آنان کمک شود.

«جهین» همچنین تاکید کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر اجرای گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند، تمامی اصناف کم‌ریسک و پرریسک موظف به ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری و بارکد در سامانه اصناف و صنایع هستند.

فعالیت واحدهای صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان نزدیک به ۲ ماه قبل تعطیل شد.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.