اسماعیل عرشیان روز دوشنبه اظهار داشت: در پی انتشار ویروس کرونا و عمل کردن شهروندان به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مبنی بر ماندن در منزل، فعالیت ناوگان تاکسیرانی قزوین و درآمد رانندگان آن را امسال به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

وی با بیان اینکه تاکسیرانان از اقشار آسیب‌پذیر محسوب شده و درآمد آنان نیز امسال براثر شیوع ویروس کرونا به میزان چشمگیری کاهش یافته، افزود: تلاش داریم تا برای جبران بخشی از مشکلات این قشر بسته‌های حمایتی و معیشتی را از سوی دولت در نظر بگیریم.

عرشیان تصریح کرد: در تصمیماتی که از سوی دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف آسیب دیده از ویروس کرونا در نظر گرفته شده، مقرر گردیده تا در حمایت از تاکسیرانان نیز اقدامات حمایتی صورت گیرد که این اقدام شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی تا ۶۰۰ هزار تومان براساس تعداد خانوار، پرداخت وام قرض‌الحسنه تا سه میلیون تومان و همچنین مساعدت در عدم پرداخت اقساط نوسازی ناوگان فرسوده به مدت سه ماه و انتقال آن به پایان مدت اقساط، بدون دریافت هزینه اضافه خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تسریع در پرداخت بسته‌های حمایتی، بخشی از کاهش درآمد رانندگان تاکسی که جزو زحمتکش‌ترین و امین‌ترین افراد جامعه هستند، جبران شود. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین تاکید کرد: این سازمان نیز به سهم خود تصمیماتی را به منظور جبران کاهش درآمد تاکسیرانان به اجرا گذاشته که از جمله آن می‌توان به تمدید پروانه فعالیت تاکسیرانان تا اردیبهشت ماه به صورت رایگان و بدون نیاز به مراجعه حضوری و همچنین بخشودگی شهریه اسفند سال گذشته و فروردین ۹۹ برای تمام خطوط تاکسیرانی و شبکه تاکسی بی‌سیم (۱۳۳) اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.