رحیم ایزدمهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از کشف این میزان، نمونه آردهای کشف شده به آزمایشگاه ارسال و مشخص شد که این آردها فاسد و غیرقابل مصرف است که از چرخه مصرف خارج شد.

وی ارزش ریالی این میزان آرد را ۳۷ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون نظارت جدی و دقیق بر نانوایی‌ها آغاز شده است که همچنان ادامه دارد.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، یک‌هزار و ۷۷۶ مورد بازرسی از ۴۳۴ واحد نانوایی شهری و روستایی انجام شد که برای ۴۵ واحد نانوایی متخلف اخطاریه با قطع سهمیه آرد صادر شده و به اداره صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است.

«ایزدمهر»، با بیان اینکه یک واحد نانوایی نیز در این مدت پلمب شده است، افزود: در بازدیدهایی که به عمل آمد مشخص شد ۹۱ درصد نانوایی‌هایی این شهرستان با رعایت کامل اصول بهداشتی از مواد ضدعفونی و گندزدایی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: واحدهای نانوایی برای ضدعفونی باید از وایتکس رقیق شده پنج درصد موجود در بازار به نسبت یک پیمانه از وایتکس با ۴۹ پیمانه آب جوش سرد شده به صورت روزانه تهیه و مصرف کنند.

در شهرستان ۲۵۵ هزار نفری بوکان ۴۳۴ واحد نانوایی وجود دارد که از این تعداد ۳۵۷ واحد آن شهری و ۷۷ واحد آن در سطح روستاهای ۲ بخش مرکزی و سیمینه فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.