سرهنگ حافظ شریفی روز پنج‌شنبه در پانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی افزود: از این تعداد یک نفر در چایپاره، هشت نفر در مهاباد، ۶ نفر در بوکان، یک نفر در تکاب، یک نفر در پیرانشهر و ۱۹ نفر در ارومیه بودند که برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح مبارزه با فروش و احتکار اقلام بهداشتی در فضای مجازی در آذربایجان‌غربی نیز در حال اجرا است اظهار داشت: در این رابطه ٣۶ نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند.

نماینده پلیس فتای آذربایجان‌غربی در شورای اطلاع رسانی استان گفت: از این تعداد، ٢٠ هزار قلم انواع مواد بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۶۶٠ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

سرهنگ شریفی با اشاره به اقدامات این نهاد در رابطه با رصد فضای مجازی بیان کرد: بیش از ٣۵٠ مورد تاثیرگذار در این زمینه از زمان شیوع بیماری کرونا شناسایی و رسیدگی و  ۴۵ مورد تنش‌زا در این رابطه شناسایی و جهت رسیدگی به مراجع مربوط ارجاع شد. 

وی اضافه کرد: این نیرو تاکنون ١٠٠ مورد آگاهی‌بخشی در رابطه به کرونا و چگونگی مقابله و مبارزه با آن را در ٧٠ کانال استانی منتشر کرده است. 

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن است» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این به معنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد است.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.