حسین عباسی روز سه‌شنبه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با کرونا در این شهرستان اظهار داشت: این تعداد توسط نیروهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان پس از غربالگری در مرز وارد کشور شدند.

وی اضافه کرد: باوجود آنکه شهرستان ماکو به لحاظ هم‌مرزی با کشور ترکیه، مسیر تردد غیرقانونی و قاچاق انسان است ولی تاکنون عملکرد مناسبی در مقابله با شیوع این بیماری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه درپی رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا در خصوص مقابله با شایعه‌سازان شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۲ نفر بازداشت شدند، ادامه داد: این افراد با انتشار فیلمی از وضعیت بیماری یک فرد در فضای مجازی با هدف تشویش اذهان عمومی و وارد نمودن استرس به جامعه اقدام کرده بودند.

وی همچنین از غربالگری ۹۹ درصد مردم ماکو در برابر ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: از اولین روز اجرای طرح غربالگری تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار نفر در قالب این طرح مورد سنجش قرار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو نیز در این جلسه با اشاره به مرخصی رفتن بیش از ۵۰۰ زندانی برای مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان اضافه کرد: این افراد قبل از بازگشت به زندان، چند روز در راستای تست کرونا در قرنطینه قرار می‌گیرند.

رحیم صمدی همچنین با بیان تحت کنترل بودن بیش از هزار نفر از مادران باردار در راستای غربالگری تست کرونا در این شهرستان افزود: یک مورد از این مادران مبتلا به کرونا در بیمارستان پلدشت زایمان کرد که وضع عمومی مادر و فرزند هم‌اکنون مساعد است.

وی در ادامه بر لزوم ساماندهی تولید و عرضه کالا و اقلام سلامت محور در راستای جلوگیری از انتقال این ویروس تاکید کرد و گفت: قبل از توزیع این اقلام بهداشتی حتما از رعایت پروتکل بهداشتی و پاک بودن این اقلام طی آزمایشات مختلف باید اطمینان حاصل کرد.

شهرستان ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان‌غربی با کشور ترکیه همسایه است و تردد مسافر از چهارم اسفند از طریق مرز بازرگان ممنوع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.