جعفر سعیدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غربالگری از این تعداد مسافر از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تاکنون در سه ایستگاه در ورودی‌های شهر تکاب از مسیر شهرهای بیجار، شاهین‌دژ و سقز توسط ۳۸ امدادگر داوطلب جمعیت هلال‌احمر انجام شده‌است.

وی بیان کرد: بر اساس غربالگری‌های انجام شده از شهروندان، مسافران و رانندگان در مبادی ورودی و خروجی شهر تکاب ۷۸ مورد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا شناسایی شده که این افراد به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان معرفی و ارجاع داده شدند.

وی اظهار داشت: در یک ماه گذشته بیش از ۳۶۰ نفر روز در اجرای طرح غربالگری و تب‌سنجی مسافران در تکاب مشارکت کرده‌اند.

رئیس هلال احمر تکاب ادامه داد: همچنین این نهاد ۲۰۰ تخته پتو جهت احداث بیمارستان موقت و نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان در اختیار ستاد پیشگیری از شیوع کرونا قرار داده‌ است.

سعیدی افزود: علاوه بر این تاکنون ۱۰۰ بسته مواد غذایی و خوراکی به ارزش ۱۵ میلیون ریال به صورت رایگان توسط هلال‌احمر تکاب در اختیار خانواده‌های نیازمند و کسانی که به علت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کسب‌وکار خود را تعطیل کرده‌اند اهدا شده‌ است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، جلوگیری از برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تصویب و اعمال شده و همزمان با سراسر کشور در شهرهای آذربایجان‌غربی از جمله تکاب اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.