به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر چهارشنبه در بیست و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از تلاش همگانی انجام گرفته برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: بسیج، ارتش و نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی شبانه روزی پای کار هستند و تلاش آنان در کمک به قطع زنجیره انتقال قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در زمینه غربالگری‌های تلفنی و حضوری در استان انجام شده است ادامه این اقدامات موجب قرار گرفتن در جایگاه نخست کشوری شده در این راستا دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری با حضور خبرنگاران نسبت به تشریح و تبیین این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین تداوم دارد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمدید اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم تا با پیوستن به پویش ۲۹۲۰ با ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری مانع شیوع هر چه بیشتر ویروس بشوند.

شهریاری در ادامه با اشاره به تلاش خیرین در عرصه مقابله با ویروس کرونا گفت: خیرین در این عرصه از طریق خرید اقلام بهداشتی و پزشکی بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به همکاری مردم و همه دستگاه‌ها در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: از زمان اجرای این طرح فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری ۹۴ درصد کاهش داشته که بیش از میانگین کشوری است.

خیرین بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای مدیریت بیماری کرونا کمک کرده‌اند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تلاش خیرین در عرصه مقابله با ویروس کرونا گفت: خیرین در این عرصه از طریق خرید اقلام بهداشتی و پزشکی بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

وی به توزیع ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار جفت دستکش در ۳۵۰ داروخانه استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید نظریه سازمان بهداشت جهانی در خصوص موارد مورد نیاز جهت استفاده از دستکش را تشریح کند، تا مردم اطلاع یابند که در چه مواقعی و چه صنوفی باید از دستکش استفاده کنند.

شهریاری در خصوص فعالیت ادارات در روز چهاردهم فروردین نیز گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص فعالیت دستگاه‌های اجرایی با یک سوم نیرو‌ها بصورت شیفتی و گردشی، روز چهاردهم دستگاه‌ها در حد کشیک فعالیت نمایند اما از روز ۱۶ فروردین بصورت یک سوم نیرو طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی باید فعالیت داشته باشند.

اقدام برخی بانک‌ها در برداشت از حساب مشتریان غیرقانونی است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گلایه برخی از مردم در خصوص برداشت از حساب بانکی آنها علیرغم مصوبه ستاد ملی کرونا گفت: در این خصوص با مدیران عامل برخی بانک‌ها صحبت کردم و اعلام نمودم این کار تخلف است و باید هر چه سریع‌تر این روند متوقف شود.

شهریاری با اشاره به اینکه معاونت اقتصادی استانداری باید پیگیر این موضوع باشد تصریح کرد: افرادی که وام قرض الحسنه دریافت کرده‌اند، عموماً افراد آسیب پذیر هستند، بنابراین کل وام‌های قرض الحسنه مشمول این موضوع شده است، این در حالی است که برخی از بانک‌ها از حساب ضامنین یا خود دریافت کنندگان وام برداشت کرده‌اند و این تخلف به حساب می‌آید.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: این برداشت‌های انجام گرفته خلاف سیاست‌های ملی کروناست و در صورت تکرار با متخلفین برخورد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.