محمود بدلی روز دوشنبه در حاشیه همایش گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در تکاب به خبرنگار ایرنا افزود: 35 هزار مورد از این تعداد سند صادر شده مربوط به شهرهای زیر 25 هزار خانوار است.
وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای مسکونی در روستاهای آذربایجان غربی در برابر حوادث طبیعی کم دوام یا بی دوام است، اظهار داشت: تاکنون 78 هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی شده است که 27 درصد کل واحدهای مسکونی روستایی را تشکیل می دهد.
«بدلی» با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه مقاوم سازی روستاها از میانگین کشوری عقب تر است، ادامه داد: از مجموع 104 هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان غربی 90 هزار نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد نیز 87 هزار پرونده در مرحله عقد قرار دارد مقاوم سازی مسکن است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس افق چشم انداز 1404 باید هفتاد درصد واحدهای مسکونی روستایی در برابر حوادث طبیعی مقاوم سازی شود، افزود: برنامه این بنیاد، مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور است که از این تعداد 12 هزار واحد مسکونی به عنوان سهمیه آذربایجان غربی تعیین شده است.
بدلی اضافه کرد: به منظور تشویق روستاییان برای بهسازی و مقاوم سازی روستاها، علاوه بر تسهیلات ارزان قیمت 250 میلیون ریالی مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد و مدت باز پرداخت پنج ساله، تسهیلاتی تا سقف 350 میلیون ریال از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز به روستاییان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت نهم اردیبهشت، روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی، فرماندار و مسوولان محلی تکاب برگزار شد.
آذربایجان غربی 17 شهرستان و 2 هزار و 900 روستا دارد که از این تعداد 2 هزار و 180 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.