بهرام پارسافر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مقابله با کرونا اتخاذ شد و بر اساس آن از ورود خودروها به مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعی تکاب توسط ماموران انتظامی و دهیاران روستاها جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: حضور و اتراق در محوطه چمن متحرک چملی گول، آبشار قینرجه، و جاذبه‌های طبیعی روستاهای نصرت‌آباد، یولقون‌آغاج، قره‌بلاغ، بدرلو و احمدآباد که هرساله در روز ۱۳ فروردین پذیرای شمار زیادی از مهمانان نوروزی و گردشگران بود، امسال به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا امکان‌پذیر نیست.

پارسافر اظهار داشت: از صبح امروز، چهارشنبه علاوه بر ماموران انتظامی و نیروهای بسیج، دهیاران بیش از ۱۲ روستای دارای تفرجگاه طبیعی و جاذبه گردشگری در مبادی ورودی روستاها مستقر می‌شوند و از ورود و تردد خودروها و خانواده‌ها به این مناطق جلوگیری می‌کنند.

بخشدار مرکزی تکاب از خانواده‌ها و گردشگران خواست در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از پیش همکاری کرده و در روز جاری از مراجعه به تفرجگاه‌ها و تجمع و تردد در محورهای روستایی خودداری کنند.

تکاب از شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است که به دلیل دارا بودن مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان و بیش از ۱۷۰ اثر طبیعی و تاریخی ثبت ملی یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور به‌شمار می‌رود و هرساله در ایام تعطیلات عید نوروز پذیرای بیش از یکصدهزار گردشگر داخلی و خارجی است.

روستاهای قینرجه، بدرلو و نصرت‌آباد با توجه به وجود اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی به عنوان سه روستای هدف گردشگری این شهرستان انتخاب شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.