محمدرضا عسگریان  روز سهشنبه در جلسه ستاد مبازره با ویروس کرونا در فرمانداری سمیرم با تاکید بر بسته بودن ورودی های شهر سمیرم تصریح کرد: تردد و رفت و آمد تنها از محور کمربندی غربی آن هم در صورت ارائه مدارک معتبر سکونتی یا ضرورت‌های درمانی و خاص مقدور است.

وی افزود: ورود سمیرمی‌های ساکن در سایر شهرها در تعطیلات عید نوروز نیز تنها با ارائه مدارک شناسایی و آزمایش‌های سرپایی انجام می‌گیرد.

فرماندار سمیرم به بسیج همه امکانات ستاد مدیریت بحران و مبازره با ویروس کرونا با همراهی همه سازمان ها اشاره  و اضافه کرد: با این وجود نقش مردم و همکاری و همراهی آنان بیشتر و تاثیرگذارتر است.

وی ادامه داد: این نقش این روزها با ماندن در خانه به عنوان راهبرد و راهکار اصلی در همه کشورها انتخاب شده و هر چه میزان تردد  و رفت و آمد شهروندان کمتر شود امکان قطع زنجیره ابتلا و بیماری نیز کاهش می‌یابد.

عسگریان از عشایر هم خواست ضمن رعایت تقویم کوچ(۲۵ اردیبهشت هر سال) از کوچ زودهنگام خودداری کنند تا مشکل دیگری بر مشکلات شهرستان افزوده نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهارداشت: شهرداری این شهر روز شنبه هفته جاری باغ دریاچه و پارک تقرچه را بست و شهرداری ها و دهیاری های دیگر بیشتر مناطق گردشگری شاخص را مسدود کرده اند.

به گفته سرهنگ دوم سهراب قرقانی، بند روی باغ دریاچه محل تردد خودرویی است و اطراف آن پارک واقع است که شهرداری قسمت های ورودی به پارک را مسدود کرد.

رییس پلیس سمیرم با بیان اینکه سمیرم پذیرای هیچ مسافر و گردشگری نیست، تاکید کرد: پیش از این آبشار سمیرم بسته شده بود و پس از این نیز اگر مناطق دیگری باشند که امکان تجمع افراد یا خانواده ها را داشته باشند، مسدود می شوند.

وی ادامه داد: بنا بر مصوبه اخیر در مورد تعطیلی واحدهای غیرضروری صنفی تا ۱۵ فروردین ماه جاری(غیر از نانوایی ها و مواد غذایی) در صورت مشاهده هر گونه تخلف، این مغازه ها پلمپ شده  و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

سرهنگ قرقانی از فروشگاه های بزرگ هم خواست با رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن مداوم این ستاد را یاری کنند تا جلوی شیوع بیشتری بیماری ناشناخته گرفته شود.

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم در همین پیوند تصریح کرد: همه توان و ظرفیت بسیجیان و پاسداران را برای مهار و کنترل ویروس کرونا به کار بسته ایم.

سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی یادآور شد: ضدعفونی کردن معابر عمومی با مشارکت ۷۰۰ نفر  روز از بسیجیان، روزانه حتی در روزهای تعطیل جریان دارد.

۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ ناشی از ویروس ناشناخته کرونا در سمیرم بستری هستند که یک تن از آنها پسر بچه سه ساله ساکن یکی از روستاهای جنوبی این شهرستان است. بیشتر از ۲۵ تن تا امروز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

در شهرستان شهرضا هم که تا زمان حاضر ۱۰ جلسه ستاد مبارزه با کرونا برگزار شده، تعطیلی همه واحدهای صنفی غیرضروری تا ۱۵ فروردین ماه مصوب شده است. در این منطقه از ۱۳۵ نفر تست کرونا گرفته شده است که ۳۱ نفر کرونا مثبت بودند. ۵ نفر در زمان حاضر مشکوک به کووید ۱۹ و تحت مراقبت تا رسیدن جواب آزمایش های خود هستند و ۴ نفر هم در این شهرستان درگذشته اند.

در شهرضا نیز اماکن زیارتی این منطقه از جمله امامزاده شاهرضا(ع) در ورودی شمالی این شهر بسته اند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

 سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری و شهرستان شهرضا در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.