امین رستم‌زاده روز دوشنبه در بازدید از دفاتر تسهیلگری جهاد دانشگاهی در ارومیه اظهار داشت: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی جهاد دانشگاهی استان در محله «دیزج سیاوش» و «کشتارگاه» ارومیه با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اقدامات تبلیغی و پیشگیرانه موثری در جهت مبارزه با شیوع ویروش کرونا و آگاه‌سازی مردم این مناطق انجام دادند.

وی اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری در اولین اقدام، فراخوانی جهت تشکیل پویش محلی در مناطق حاشیه‌نشین با هدف مقابله با ویروس کرونا صادر کرد و در این خصوص با موسسه‌های خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد وارد مذاکره و برنامه‌ریزی شد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با مشارکت همین موسسه‌های خیریه و خیران محلی نیز بیش از ۴۰۰ بسته مواد غذایی  و مواد شوینده و ضدعفونی شامل برنج، ماکارونی، قند، مواد شوینده و الکل ضدعفونی دست به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال با اولویت افراد کم بضاعت، زنان سرپرست خانوار طی چند روز گذشته بین اهالی مناطق توزیع شد.

«رستم‌زاده» با اشاره به تاثیر مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح‌های پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروش کرونا اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری با جلب توجه همیاران محلی از طریق شبکه‌های مجازی و بسیج امکانای چون تراکتور، تانکر و ‌سمپاش به صورت روزانه نسبت به گندزدایی محلات اقدام می‌کند.

وی افزود: تا این لحظه  نیز در چهار مرحله کف‌شویی کامل معابر اصلی محلات تحت پوشش دفاتر تسهیلگری با همکاری ماشین‌های ارتش و به صورت خودجوش صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر فایل‌های صوتی نکات بهداشتی از طریق پخش از بلندگوهای مساجد با تولید محتوای خلاقانه متناسب با ارزش‌های فرهنگی نیز به سمع مردم این مناطق رسیده است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در استان ۶۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌ و ۵۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.