محمود زمانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۵۶ روستای این شهرستان در سه مرحله و ۴۰ روستا نیز در چهار مرحله ضدعفونی شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی روستاهای تکاب در قالب پویش ۲۹۱۴ نیز همزمان با سراسر استان در حال نجام است اظهار داشت: برای ضدعفونی روستاهای تکاب بیش از ۵۰ دستگاه تراکتور سمپاش و انواع وانت از سوی کشاورزان، دهیاران و روستائیان به‌کار گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ضدعفونی گسترده روستاهای تکاب بیش از ۲ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ هزار لیتر نیز محلول رقیق‌شده ضدعفونی‌کننده تهیه و آماده‌ شده است.

فرماندار تکاب بیان کرد: برای مقابله هرچه بیشتر با بیماری کرونا و افزایش مراقبت‌های بهداشتی در روستاها، منازل مسکونی روستائیان نیز ضدعفونی و گندزدایی شده‌است.

«زمانی»، اضافه کرد: بخشداران، دهیاران، اداره‌های جهادکشاورزی، آب‌وفاضلاب، ناحیه نفت، شهرداری، فعالان بخش خصوصی، شرکت‌های تولیدی و خدماتی و کشاورزان تکاب مشارکت و همکاری کردند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون ۱۷ نفر در تکاب به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۰۳ روستا است که هم اینک ۹۶ روستای این شهریستان دارای سکنه هستند و ۸۰ روستا نیز بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

«بیماری کرونا» امروزه از مهمترین مشکلات بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران به شمار می‌رود و در برخی از موارد به دلیل سوءبرداشت‌ها، ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند؛ این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.