رحیم صمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اوایل این هفته با همکاری شهرداری‌های ماکو و بازرگان توسط نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی، معابر، بیمارستان‌ها و مکان‌های پرتردد این ۲ شهر ضدعفونی شده‌است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۴۰ محل پرتردد در این ۲ شهر ضد عفونی و سم پاشی شده، افزود: گمرک و پایانه مرزی بازرگان، مساجد و حسینیه‌ها، بیمارستان و درمانگاه‌ها، ادارات و نهادها، معابر عمومی، بانک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، خودروهای عمومی و تاکسی‌ها و مدارس از جمله مکان‌هایی هستند که ضدعفونی و سم پاشی شده‌است.

وی تاکید کرد: این سمپاشی‌ها و ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد تا پایان ریشه کنی این بیماری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۱۲۴  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش پنج نفر مثبت اعلام شده بود؛ از این تعداد نیز چهار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده و تنها یک بانوی ۷۰ ساله با حال عمومی خوب در ارومیه تحت درمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.