محمد دهقان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از واحدهای صنفی که ادامه فعالیت آن‌ها ضروری بوده و ارائه خدماتشان برای مردم لازم است همانند نانوایی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها، واحدهای میوه فروشی و سبزی فروشی، واحدهای عرضه‌کننده مواد بهداشتی و اقلام یکبار مصرف، فروشندگان لوازم بهداشتی، با صلاح‌دید و تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا فعال خواهد بود.
وی افزود: واحدهای صنفی و خدماتی که فعالیت آنها به صورت کشیکی از سوی اتحادیه‌های مربوطه مشخص شده است هم‌چون فروشندگان لوازم یدکی و ادوات کشاورزی، فروشندگان سموم کشاورزی، بذر فروشی، عمده فروشی حبوبات و غلات، گیاهان داروئی، خوراک دام و طیور، تعمیرات خودرویی (صافکاری و نقاشی، مکانیکی، باتری سازی و امثال آن)، فروشندگان لوازم یدکی خودرو، لاستیک فروشی و پنچرگیری، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر و فروش موبایل با مجوز کتبی اتحادیه مربوطه فعالیت خواهد کرد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عواقب رعایت نکردن موارد فوق بر عهده متصدیان واحدهای صنفی مربوطه است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در کشورهای مختلف دنیا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؛ ماندن در خانه و خودمراقبتی جزو روش‌های پیشگیری در اقصی نقاط جهان به شمار می‌رود. 
ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ است تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.